Infraestructures i serveis

Entra en funcionament el tercer carril variable a la C-15 de Vilafranca del Penedès

Hi ha quatre trams més de l’eix Diagonal en obres amb una execució d’entre el 60 i el 90%

El departament de Territori ha posat avui en servei un tram de 2+1 a la variant de Vilafranca del Penedès de la C-15, el primer que entra en funcionament de totes les obres que estan en marxa per a millorar la funcionalitat i la seguretat viària de l’Eix Diagonal entre Vilafranca del Penedès i Igualada. Aquesta obra és la més important que actualment s’està executant a la xarxa viària de la Generalitat i comportarà una inversió de 79 milions.

La intervenció es divideix per trams i inclou la construcció d’un tercer carril, la instal·lació d’un separador central i el desdoblament d’un tram com a principals millores, per a facilitar els avançaments i la fluïdesa de la circulació i reduir el risc d’accidents frontals.

Avui, ha entrat en servei el tram de 2+1 de la variant de Vilafranca del Penedès; en concret, té una longitud de 5,3 quilòmetres i discorre entre els termes municipals d’Olèrdola i la Granada. Els quatre trams restants de l’obra, tenen un grau d’execució d’entre el 60% i el 90% i s’aniran posant en servei a mesura que es vagin completant, fins a la tardor que ve.

L’Eix Diagonal està format per les carreteres C-15 i C-37 i uneix Vilanova i la Geltrú amb Manresa, tot connectant el Garraf, l’Alt Penedès, l’Anoia i el Bages. La seva posada en servei des de fa més de 10 anys, ha potenciat les comunicacions intercomarcals i les de més llarg recorregut i ha esdevingut artèria de la xarxa viària. A més, ha contribuït a potenciar l’activitat econòmica al seu entorn i ha obert noves possibilitats d’intercanvi.

Per aquest motiu ha experimentat un creixement continuat de trànsit, un 35% acumulat, amb un elevat percentatge de trànsit pesant, que pot arribar a superar el 12% en algun tram.

En el tram de 31 quilòmetres entre Vilafranca del Penedès i Igualada, amb intensitats de trànsit que oscil·len entre 13.500 i els 23.000 vehicles cada dia, ll’executiu té en marxa, des de la tardor de 2021, la construcció d’un tercer carril i la instal·lació d’un separador físic central entre Vilafranca del Penedès i Cabrera d’Igualada i el desdoblament d’un tram entre l’enllaç de la Torre de Claramunt i Vilanova del Camí.

A més, s’està redactant l’estudi informatiu del tram situat entre el túnel de Cabrera i l’enllaç de la Torre Claramunt i el projecte constructiu per a la millora de la mobilitat dels tractors i la maquinària agrícola entre Olèrdola i Vilafranca, i Vilafranca i Sant Pere de Riudebitlles, així com la de ciclistes, vianants i vehicles de mobilitat activa, en coordinació amb el Consell Comarcal de l’Alt Penedès.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Societat

22@: oficines fantasma o habitatges

barcelona
Societat

El caràcter olotí de Montolivet

Olot
Ripoll

Més zona taronja, pas previ a la millora del trànsit al centre

Ripoll
Activisme social

“L’Obrera es queda al barri”

SABADELL

El Govern planteja reestructurar el cànon de l’aigua perquè pagui més qui gasta més

barcelona

L’arbre de Nadal de Sant Hilari fa onze metres d’alçada

SANT HILARI SACALM
BARCELONA

Barcelona renovarà els Jardinets de Gràcia el 2024

BARCELONA
SOCIETAT

Mor l’activista Jordi Pastallé, activista i fundador de l’ANC a Sant Quirze

Un celler de la DO Empordà participarà a la Festa del Vi Novell de Barcelona

espolla