Infraestructures i serveis

Vilafranca del Penedès

Adif i Ajuntament signen un acord per millorar la integració del tren a la ciutat

Adif, Adif Alta Velocitat (Adif AV) i l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès han acordat noves actuacions per consolidar la integració del ferrocarril a la trama urbana. En el conveni signat per la presidenta d’Adif i Adif AV, María Luisa Domínguez, i l’alcalde de Vilafranca, Francisco Romero, es detalla que es cobrirà un nou tram de vies convencionals i d’alta velocitat de 220 metres de longitud. Es tracta d’un tram situat entre la zona contigua al carrer Tossa de Mar i el pont de Moja. A més, s’instal·larà una llosa per cobrir el calaix ferroviari de la línia convencional a la zona de l’estació.

Aquesta actuació comprèn dues estructures integrades. Una és similar a la que ja existeix a la resta del calaix per a la nova zona coberta propera al passeig del Camp dels Rolls que permetrà connectar la plaça de l’Estació amb el carrer Comerç, el que inclourà un pas de vianants. La segona estructura consisteix en una de lleugera amb superfícies de vidre que permetrà l’entrada de llum natural a les andanes per cobrir la zona adjacent a l’edifici de l’estació de passatgers. El conveni preveu també instal·lar escales mecàniques per connectar el vestíbul amb les andanes i nous elements de seguretat i protecció, com ara sistemes d’evacuació, de ventilació i d’extinció d’incendis.

Aquests treballs estan pressupostats en 16,9 milions d’euros. Adif aportarà 12,5 milions, mentre que Adif AV sufragarà 3,6 milions de les obres i l’Ajuntament, 800.000 euros. Aquests diners s’aportaran al llarg de cinc exercicis. L’acord entre l’Ajuntament i l’administrador de la infraestructura recull també que Adif traurà a subhasta, dirigirà, supervisarà i aprovarà els corresponents contractes per redactar els projectes de construcció. També per dirigir i executar les obres, a excepció de la urbanització del carrer de Santa Fe del Penedès, que serà a càrrec de l’Ajuntament. Aquest assumirà la titularitat de les noves instal·lacions no lligades a l’explotació ferroviària i el seu manteniment i conservació.

El conveni preveu també la creació d’una comissió de seguiment i, paral·lelament, s’ha acordat liquidar econòmicament l’acord que es va subscriure el 2004 per soterrar les vies al pas per Vilafranca tot aprofitant la construcció de les d’alta velocitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

RELIGIÓ

Mor el bisbe emèrit de Girona Carles Soler

GIRONA

La UE acorda una regulació pionera sobre la intel·ligència artificial

barcelona
lleida

El catàleg de béns protegits de Lleida creix fins a 552 elements

Lleida
societat

Catalunya lidera el rànquing estatal en desnonaments

barcelona

La DO Cava es reivindica

Barcelona
calonge i sant ANTONI

Inicien les obres del Centre d’Interpretació del Vi

calonge i sant antoni
La lluita contra el despoblament

Cap municipi sense banc

GIRONA
SOLIDARITAT

‘El Messies’, en favor de La Marató de TV3

SALUT

Cinc anys del bosc de l’hospital d’Olot que vincula natura i nadons

OLOT