Infraestructures i serveis

S’amplia el pont d’Esplugues amb un carril per a bicis i patinets

L’obra, pressupostada en 772.000 euros, vol millorar la convivència amb els vianants

El cèntric pont d’Esplugues, l’estructura del carrer Laureà Miró sobre el parc dels Torrents, serà ampliat amb l’objectiu de crear un carril per a bicicletes i patinets i millorar així la convivència amb els vianants. Els treballs han començat aquest gener per instal·lar una passarel·la adossada a la part muntanya del pont, que guanyarà espai per a un carril bici separat a la zona de vianants de 2,5 metres d’amplada i dos sentits. Aquest carril connectarà amb el que transcorre per l’avinguda Països Catalans. Actualment, les persones que van amb bici o patinet han de conviure amb els vianants o bé baixar a la calçada.

L’obra, que segons les previsions estarà conclosa en sis mesos, està pressupostada en 772.000 euros, i el 70% prové dels fons europeus Next Generation. Segons l’alcaldessa d’Esplugues, Pilar Díaz, “teníem un petit conflicte per manca d’espai al pont d’Esplugues”. Per aquest motiu, per a la ciutat és “una obra important” que servirà “per poder millorar la sostenibilitat, els desplaçaments viaris i sobretot aquests petits conflictes que en aquest moment tenim entre vehicles de mobilitat personal i persone”. El pont d’Esplugues està en un punt estratègic de la ciutat, a pocs metres de l’Ajuntament i en el lloc on es connecta la C-340 i l’avinguda de Cornellà, dues vies centrals en la connexió de diferents ciutats.

Aquesta serà la tercera vegada que s’ampliarà el pont d’Esplugues. Segons ha explicat avui Díaz, la primera va ser als anys 60, en un moment en què aquell punt de la N-340 era el més transitat de tot l’Estat. La segona ampliació del pont va tenir lloc amb motiu de l’arribada del tramvia a la ciutat, el 2004. En aquesta tercera ocasió el motiu ha estat “les noves mobilitats”, com ho ha qualificat Díaz. Es tornarà a transformar, doncs, “un pont emblemàtic per a la ciutat” del qual no es coneix la data d’origen. Va ser per exemple el punt de la ciutat usat per les tropes franquistes en el seu avanç en direcció a Barcelona.

La reforma és una de les obres més importants de la primera fase del projecte 4x100%, que preveu en quatre anys millorar la totalitat dels carrers d’Esplugues.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

RELIGIÓ

El bisbe Octavi ja guia els fidels de la diòcesi de Girona

GIRONA
SERVEIS

Zones d’esbarjo i vegetació resistent a la sequera, a la Colònia Castells

BARCELONA
infraestructures

Les obres a la carretera de les costes del Garraf, fins la tardor

Sitges
EQUIPAMENTS

Excés de clor a les piscines municipals de Vilanova i la Geltrú

VILANOVA I LA GELTRÚ
societat

Alerta per possibles fragments de plàstic en croquetes congelades de Bon Preu, Eroski i Alteza

barcelona
infraestructures

Estudien si es pot fer una estació més a Martorell

MARTORELL

Retards a la línia R11 entre Vilamalla i Sant Miquel de Fluvià per un robatori de coure

VILAMALLA
societat

Torrebesses fa la primera ruta de l’oli i la pedra seca

Torrebesses

Activitat frenètica a les floristeries per deixar a punt totes les roses

STA. COLOMA /LA JONQUERA