Infraestructures i serveis

FEM Vallès i la PTP volen un tram soterrat en el desdoblament de l’R3 a Montcada

Coincidint amb l’inici de les obres per fer soterrada la línia R2 a Montcada, la plataforma d’entitats econòmiques, professionals i socials del Vallès Occidental i l’Oriental, FEM Vallès, i l’associació Promoció del Transport Públic (PTP) coincideixen a demanar que el desdoblament de la línia R3 de Rodalies al seu pas per Montcada i Reixac passi soterrat per la C-17. El Ministeri de Transports i Mobilitat el novembre passat va adjudicar la redacció de l’estudi informatiu per gairebé 1,1 milions entre Montcada i Mollet i les dues entitats volen que s’incorpori aquesta proposta que demà a la tarda presentaran als veïns del municipi en una reunió informativa a la casa de la Vila.

Consideren que es tracta d’una solució viable per a garantir la continuïtat del desdoblament fins a l’estació de Montcada Bifurcació, i que permetria, a més, recosir els trams urbans ara mateix dividits pel pas de les vies. El plantejament aprofitaria el pas de la C-17, que en un tram passa sota terra i que ara es podria dividir en dos, una reservada a la circulació de vehicles i l’altra per al ferrocarril amb doble via. Això és possible gràcies a la davallada del trànsit a la C-17 amb la retirada del peatge de la C-33, un fet que permet reconsiderar el volum de trànsit.

“La via talla un parell de quilòmetres del nucli urbà, i si a més s’hi posés una segona en superfície generaries un nou problema”, assenyala a l’ACN Manel Larrosa, membre de FEMVallès. Fent passar les vies sota terra i aprofitant el pas de la C-17 permetria guanyar espais lliures en superfície i de retruc qualitat urbana, a la vegada que suposaria moure l’actual estació de Montcada Ripollet més a prop del nucli urbà.

Larrosa assegura que han fet comprovacions tècniques pel que fa a pendents i que també s’ha compartit la proposta amb institucions com l’Àrea Metropolitana de Barcelona o l’Ajuntament de Montcada i Reixac, així com amb la Generalitat o l’Estat.

Entre ells l’ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda el novembre passat. La seva alcaldessa, Isabel Garcia, ja va mostrar reticències a un possible desdoblament seguint el traçat actual i treballen amb municipi de l’entorn per presentar un traçat alternatiu que dibuixa un bypass de l’R3 i l’R8, que conflueix a l’estació Santa Perpètua-Riera de Caldes. Al seu entendre s’alliberaria el barri de la Florida de la via i es crearia una estació centralitzada i intermodal a la nova estació de l’R8.

Aquest tram pendent del projecte és un pas més dels treballs per desdoblar tota la línia fina a Vic i actualment s’estan fent obres al tram entre Parets del Vallès i la Garriga, que inclouen adaptar les estacions de Parets del Vallès, Granollers, Canovelles, les Franqueses del Vallès i la Garriga al doble raïl. Fins a finals del 2025 es farà la duplicació de la via. El ministeri també va adjudicar el contracte per a la redacció de l’estudi informatiu de la duplicació del tram la Garriga i Centelles el 28n de desembre passat per un període de 30 mesos i s’està redactant també el que ha d’unir Vic i Centelles En tota la línia s’ha previst una inversió de 155 milions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Societat

Estudien construir un centre de processament de dades al subsòl de La Sagrera

Barcelona
SANTA COLOMA DE FARNERS

El BOE publica la proposta alternativa del ramal de la MAT fins a Riudarenes

SANTA COLOMA DE FARNERS
SOCIETAT

Glaceres que es desfan als soterranis de la Catedral per Temps de Flors

girona
QUART

La Festa del Fang s’avança al maig i amplia les activitats a tot el mes

QUART
societat

El Zoo provarà un sistema de filtres naturals per reutilitzar aigua

Barcelona
Urbanisme

Les obres de les Cales s’acabaran abans de l’estiu

Mont-roig del Camp
comerç

Barcelona és la capital amb més densitat comercial d’Europa

Barcelona
Estat Francès

Cauen les pales del Moulin Rouge

Barcelona
LA CELLERA DE TER

Els viveristes demanen que l’ACA els “obri l’aixeta” per no haver de tancar

LA CELLERA DE TER