Infraestructures i serveis

Infraestructures i serveis

Nou itinerari per a vianants i ciclistes entre Manresa i Santpedor

Són 3,5 quilòmetre que discorren en paral·lel a la carretera BV-4501

S’ha fet una inversió d’1,4 milions d’euros

Nou itinerari per a vianants i ciclistes, paral·lel a la carrera BV-4501, entre Manres i Santpedor. La ruta de 3,5 quilòmetres, que ha posat en servei el departament de Territori, “permet millorar la seguretat i la comoditat en els desplaçaments de vianants i ciclistes, i afavorir una mobilitat quotidiana sostenible entre els nuclis de població pels quals discorre”. L’actuació ha comptat amb un pressupost d’1,4 milions d’euros i està finançada com a part de la resposta de la Unió Europea a la pandèmia de la covid. El nou itinerari s’inicia a l’altura del Parc de l’Agulla de Manresa, amb un vial segregat i pavimentat al costat esquerre de la BV-4501. L’obra s’emmarca en l’Estratègia Catalana de la Bicicleta 2025, que promou la interconnexió de les àrees urbanes i d’activitat econòmica situades a l’entorn dels 10 quilòmetres. També es troba recollida a l’Estudi per la creació d’una xarxa intermunicipal de mobilitat verda al Bages impulsat pel Consell Comarcal, amb la proposta de nous corredors pedalables entre els diferents municipis de l’àmbit.

L’itinerari travessa el nus de la C-25 de manera segura, mitjançant nous passos de vianants habilitats i l’adequació de la secció del pont existent. Continua fins a la travessera de la Pineda de Bages, on canvia de costat en un semàfor habilitat al seu inici. En aquest tram, s’ha ampliat la vorera dreta per integrar un carril bici segregat de 2,5 metres d’ample al llarg de tota la travessera. Camí de Santpedor, el nou itinerari recupera el costat esquerre i els 3 m d’ample, vorejant la nova rotonda a l’altura de la Fundació Ampans i connectant amb aquest sector. Segueix després fins al nucli urbà de Santpedor, ampliant les voreres existents al costat esquerre de la carretera, fins a integrar-se en la trama urbana del municipi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

La ronda de Dalt, una ferida que supura

Barcelona
Agustí Cortés
Bisbe de Sant Feliu de Llobregat

“Quan es va fer la partició, aquí no hi havia res que pogués ser un bisbat”

Barcelona
Oscar Palomino i Joan Hernàndez
Portaveus de Millorem Barcelona

“Si no tapen la ronda del Mig, farem talls quan torni el Barça”

Barcelona

“Per què no fan primer el tram més perjudicial per a la salut?”

Barcelona

“No volem una paret amb plantes”

Barcelona
GIRONA

Girona busca l’equilibri entre l’auge ciclista i els veïns

GIRONA
opinió

La ronda de Dalt i la ciutat construïda

Arquitecta en cap de l’Ajuntament de Barcelona
Olot

Recullen firmes per preservar l’únic espai verd del Montsacopa

Olot

El CCM diu que s’ha estalviat 2,11 milions d’electricitat des del 2021 pel sanejament d’aigües

Mataró