Infraestructures

Alcaldes de la Selva, irats amb el govern estatal

El batlle de Maçanet parla de demanar “responsabilitats penals” a Madrid per les morts a l'N-II

Blanes i Vilobí també estan molt enfadats

Caldes, en canvi, content perquè fan el seu tram

Els alcaldes de la Selva amb trams pendents de l'N-II es mostraven ahir irats amb la decisió del govern estatal. Ja no sorpresos, sinó molt enfadats. I algun d'ells, com el de Maçanet de la Selva, Antoni Guinó (CiU), proposava que s'unissin per reclamar responsabilitats penals al govern espanyol: “Els alcaldes ens hem de moure, si les obres començades no s'acaben, hi ha d'haver responsabilitats penals per les morts”, va assegurar Guinó que va afegir que amb el nou retard van “acumulant prostitutes i corones de flors”. Per l'alcalde de Maçanet la solució és trencar amb Espanya: “Demostren una ignorància total vers Catalunya i els catalans”, va dir.

Fatal o preocupació eren les paraules que feien servir els alcaldes de Vilobí d'Onyar, Olga Guillem (CiU), i Blanes, Josep Marigó (PSC), respectivament. La primera recordava totes les accions de protestes fetes i va lamentar: “No ens han escoltat.” Marigó va contraposar que “no s'acabi d'una vegada la carretera com passa en la resta de territoris”. Pel que fa al poc més d'un milió d'euros que es destina al tram entre Sils i Maçanet, l'alcalde de Sils, Martí Nogué (IdS), va considerar que només servirà “per treure la pols”.

El got mig ple

Jordi Camps (CiU), alcalde de Vidreres, contrastava la “mala notícia” dels trams pendents i la “bona notícia” del tram que es farà i va ressaltar que el moviment de terres ja fets “no serviran per a res i s'hauran de fer de nou”. L'alcalde de Caldes de Malavella, Salvador Balliu (CiU), va mostrar-se satisfet perquè el tram entre Caldes i Sils es farà.

Menyspreu i vergonya

“És un menyspreu continuat.” El president de la FOEG, Jordi Comas, no queda curt valorant un pressupost “excessivament restrictiu” per a Girona. “El tema de l'N-II és increïble. Si no la fan és perquè no han volgut fer-la." El president de la Diputació, Jaume Torramadé, tenia clar que el de la carretera no és un problema d'aquest govern i parlava d'una “vergonya d'estat”, el que està passant amb l'N-II. En canvi mostrava la seva satisfacció pel tema de les taxes de l'aeroport: “Ens dóna oxigen per mantenir el creixement." Eudald Casadesús, delegat del govern, es felicitava perquè l'esforç fet per molta gent pel tema de les taxes s'ha vist recompensant, ja que es manté la categoria de l'aeroport. “Guanyem en competitivitat
i en el tràmit parlamentari caldrà millorar-ho." De tota manera es mantenia caut: “Veurem com reacciona Ryanair”. De l'N-II, el discurs era coincident: “La inversió és una misèria, perquè aquesta inversió era prioritari en l'àmbit de l'estat per raons històriques."



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
medi ambient

Refan platges a Platja d’Aro i Sant Antoni

PLATJA D’ARO / SANT ANTONI DE CALONGE
Puigcerdà

ERC veu irregular la inactivitat d’un rentador d’autos

Puigcerdà
BANYOLES

Nova reunió de la comunitat educativa per l’escola Camins

banyoles
enoturisme i gastronomia

Carme Ruscalleda, premi ‘Premi Bite honory award’ per la difusió de la cultura culinària

Barcelona

Som Sostre demana un nou model per atendre els sense llar

girona
urbanisme

La Rambla encara la fase de reforma més complexa pel que fa a mobilitat

Barcelona
turisme

30.000 persones a les jornades de portes obertes del Port de Barcelona

Barcelona
estats units

Augmenten a 15 els morts per tempestes i tornados als EUA

barcelona
societat

El TS estima un recurs de l’Ajuntament de Barcelona contra l’anul·lació de la taxa d’escombraries del 2020

Barcelona