Infraestructures i serveis

Un estudi apunta que el transport públic és percebut com el lloc on hi ha més risc de contagi de Covid-19

Una enquesta indica que la població veu menys opcions d’agafar el coronavirus anant en cotxe privat que a peu

La població del Camp de Tarragona creu que el transport públic és el lloc on té més opcions de contagiar-se de Covid-19.

Aquesta és una de les conclusions de dos projectes que ha impulsat un equip d’investigadors multidisciplinari de diferents institucions, entre les quals hi ha Eurecat, la Universitat Rovira i Virgili (URV), la Universitat de Califòrnia, la Universitat Jaume I, l’Autoritat Territorial de la Mobilitat del Camp de Tarragona o l’Institut de Salut Global i que s’ha presentat aquest dimecres en el marc d’unes jornades sobre els efectes de la pandèmia en la mobilitat al Camp de Tarragona que ha acollit la URV.

Entre les investigacions hi ha una enquesta que conclou que la gent veu més segur anar en cotxe que no pas a peu o en bicicleta.

En una escala de l’1 al 10 (en què 1 és cap por i 10, molta por), el transport públic és l’àmbit on es percep un major risc de contagi amb un 5,5, per damunt d’establiments comercials (5,4), bars i restaurants (5,3), la feina (4,7) i les visites a cases de familiars i coneguts (3,8). No obstant això, aquells que no tenen alternativa al transport públic tenen una percepció del risc de contraure la malaltia mentre hi viatgen un 70% menor que la resta d’usuaris, perquè l’ús reiterat del transport públic sense donar positiu per Covid-19 fa retornar la confiança en aquest mode.

Pel que fa al tipus de transport, l’Enquesta de Mobilitat Quotidiana, feta a 13.229 persones ha revelat que el transport públic és el lloc on hi ha més percepció de risc de contagiar-se de Covid-19, amb un valor de 7,26 sobre 10. Molt per sota hi ha anar a peu (3,11), en bicicleta (2,47), d’acompanyant en un cotxe (2,41) o ser el conductor del cotxe (1,05).

Per la gerent de l’ATM del Camp de Tarragona, Eugènia Domènech, i del tècnic en mobilitat de la institució, Daniel Miravet, són percepcions equivocades, ja que remarquen que hi ha estudis que apunten que anar en transport públic amb mascareta redueix en risc de contagi en un 98%. “Segurament han arribat missatges que han calat entre la població”, ha indicat Miravet. Domènech també creu que els resultats de l’enquesta estan condicionats per haver-se fet el novembre del 2020, un moment en el qual el nombre de contagis encara era molt elevat.

Les dades també han apuntat que el 2020 la mobilitat al Camp de Tarragona va caure un 30%, “sobretot en la mobilitat per oci”, ha remarcat Domènech. Així, el transport públic va perdre el 47% dels viatgers, mentre que els desplaçaments a peu van caure un 30% i els fets en vehicle privat, un 25%. La raó que van donar els enquestats per preferir el vehicle privat va ser que és més còmode i la manca d’oferta del transport públic (més d’un 30% en cada cas). Prop d’un 15% ho van justificar per la por a contagiar-se de coronavirus.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Signat l’acord que regula les cessions de sòls per al soterrament de les vies

Sant Feliu de Llobregat

La lluita veïnal pel tancament de la cimentera arriba als jutjats per la via penal

MONTCADA I REIXAC

El corredor sud de Rodalies quedarà alterat tots els caps de setmana fins el juny

Castelldefels

Resolen l'avaria que havia afectat la telefonia mòbil al Ripollès

RIPOLL
ROSES

Reobren el camí de ronda entre les platges de Canyelles i Almadrava

ROSES
societat

L’Ajuntament reforçarà les línies de bus i ampliarà les restriccions de trànsit al voltant del Park Güell

barcelona
PORQUERES

Fase final de la recollida de propostes dels pressupostos participatius

PORQUERES

Estudien com millorar la mobilitat de dues de les principals vies de la ciutat

girona

Poden tornar a casa un tercer grup de veïns dels blocs desallotjats

badalona