Infraestructures i serveis

Serveis

Insten a garantir caixers automàtics a pobles petits

El Parlament aprova una proposta per impulsar una proposició de llei al Congrés que ho faci possible

La llei obligaria als bancs a posar en servei com a mínim un caixer als pobles que no en tenen cap

En una proposició conjunta d’ERC, JxCat, CUP i En Comú Podem (ECP), el ple del Parlament ha aprovat tramitar al Congrés dels Diputats una proposició de llei per tal que els bancs garanteixin caixers automàtics als pobles petits. Tramitada pel procediment abreujat de lectura única un cop avalada per una majoria de 78 vots, la proposta serà esmenada ara i aprovada previsiblement al proper ple.

La proposta determina que els municipis que avui no tenen cap caixer automàtic a disposició dels veïns n’hauran de tenir com a mínim un, i que les despeses d’instal·lar-lo i mantenir-los les han d’assumir les mateixes entitats bancàries. Des d’ERC, el diputat Lluís Salvadó ha recordat que “l’exclusió financera” continua augmentant perquè des del 2008 s’han tancat a Catalunya el 64% de les oficines i el 47% dels municipis catalans no té avui un caixer automàtic de manera que es perjudica sobretot gent gran i no familiaritzada amb la tecnologia digital. Des de JxCat, Jordi Monell, ha afegit que “un quart de milió d’habitants tenen ara dificultats per accedir a algun caixer automàtic o oficina de serveis financers” al país.

Eulàlia Reguant de la CUP lamenta que la proposta només aborda “una part petita” de la problemàtica de la banca i el sistema financer si bé considera la proposta un pas positiu. Joan Carles Gallego, d’ECP, critica la reconversió feta pels bancs en què han mantingut beneficis elevats però han reduït plantilles amb milers d’acomiadaments i han generat major bretxa social d’accés als serveis per part dels ciutadans. El PSC s’ha abstingut per considerar el text insuficient i la resta de grups han criticat la forma de tramitació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El Govern manté “permanents converses” amb Transició Ecològica per transportar aigua amb vaixells

Barcelona
MOBILITAT

El Clic.cat ha transportat prop de 42.500 viatgers a les comarques gironines

GIRONA
administracions

L’Ajuntament de Porqueres aprova un pressupost pel 2024 de 5,7 milions

porqueres

Mor l’historiador Joan B. Culla als 71 anys

Barcelona
SERVEIS

Roses escull l’adequació tèrmica de les escoles públiques, com a projecte del pressupost participatiu

ROSES
Gastronomia

Campanya per promocionar el vi català

Barcelona
Infraestructures

Liciten les obres d’un nou pont a la C-38 entre Sant Pau de Segúries i Camprodon

girona
MEDI AMBIENT

Primers resultats de l’estudi de consums d’aigua i energia al pavelló de Fontajau

GIRONA

El Geoparc Orígens busca padrins pels doms del Mont de Conques

Barcelona