Salut

El 061, col·lapsat amb 18.000 trucades al dia

El servei telefònic de Salut duplica el personal d’atenció per posar fi a les esperes

Les emergències, al 112

En començar la crisi del coronavirus, el Departament de Salut va demanar a la població que, en comptes de col·lapsar les urgències mèdiques, truqués al telèfon 061 per fer un cribratge dels casos i gestionar, si s’escau per criteris clínics i epidemiològics, la gestió de les proves de la Covid-19. I el que s’ha acabat col·lapsant és l’atenció al telèfon de Salut Respon, que ha vist triplicat el volum de trucades que ha de gestionar diàriament. Això ha provocat que tant dilluns com ahir hi hagués problemes per contactar amb el servei i que s’hagin hagut de prendre mesures per recuperar l’agilitat.

La cap del 061 Salut Respon, Núria Torres, va admetre ahir els problemes derivats de l’augment de trucades i va anunciar també les mesures que s’han pres per recuperar la normalitat. Dilluns, el sistema va rebre un total de 17.908 trucades. “Aquestes dades suposen un 66% més respecte a la setmana passada i el triple del que és la nostra activitat habitual”, argumenta Torres, que situa la mitjana de trucades diàries comptabilitzades durant el 2019 al voltant de les 6.500.

Quan el coronavirus era a la Xina, el 061 rebia unes 40 trucades diàries sobre el tema. Quan va saltar a Itàlia, les trucades van créixer fins a les 500 i, en arribar a Catalunya, ja van depassar les 1.500 al dia. Ahir, a les 5 de la tarda, ja eren 991.

Amb l’objectiu de descongestionar el servei, el 061 està introduint de manera progressiva millores organitzatives i tècniques. Ja s’ha duplicat la xifra de gestors que atenen les trucades telefòniques i també la d’infermers que atenen les consultes. A més, també s’han incorporat diversos epidemiòlegs a la sala de coordinació per donar als usuaris una atenció més especialitzada i “disminuir el temps de gestió”. En paral·lel, també s’ha creat un test en línia per resoldre dubtes sobre el coronavirus i determinar si una persona pot estar infectada. “Són unes preguntes senzilles que es fan als ciutadans i que ens serveixen com a cribratge”, explica Torres.

Com que la situació “està tensant i posant al límit les infraestructures tècniques”, s’està treballant també en la implementació d’unes millores tecnològiques per ampliar la capacitat telefònica del servei i augmentar el nombre de línies i de trucades que podran entrar.

Torres recorda a la ciutadania que per a situacions d’emergència o risc vital s’ha de trucar al telèfon 112.

LA XIFRA

17.908
trucades
va rebre el telèfon d’atenció mèdica 061 durant la jornada de dilluns, el triple del que sol ser habitual.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

LA CELLERA DE TER

Els viveristes demanen que l’ACA els “obri l’aixeta” per no haver de tancar

LA CELLERA DE TER
campdevànol

Un projecte vol convertir el Ripollès en refugi de persones LGTBIQ+

campdevànol
gastronomia

Un ‘mercat’ gastronòmic quedarà obert al Port Vell

Barcelona

S’Agaró, un referent centenari

S’Agaró

El camí de ronda, un regal

s’agaró
Claudio Grande
Cap de l’oposició de Llançà per Alternativa per Llançà (AxL)

“El govern de Junts i el PSC està fent una política continuista”

Llançà
Vicissituds abans, durant i passada la guerra
MOMENTS DIFÍCILS

Vicissituds abans, durant i passada la guerra

Terramar, precedent avantatjat i inconclús
SITGES

Terramar, precedent avantatjat i inconclús

Estratègia comercial pionera
PROMOCIÓ INTENSA

Estratègia comercial pionera