Salut

SALUT

El 24% dels diners de Salut, als CAP

El departament disposa de 1.284 milions més que l’any anterior

Garanteix millores per als professionals

El llargament reivindicat reforç de l’atenció primària, la millora de les condicions laborals i econòmiques dels professionals, la reducció de les llistes d’espera tant quirúrgiques com diagnòstiques i una major incidència en la salut mental. Aquests són els principals acords en matèria de salut. El departament de Salut disposarà d’una partida de 12.212,8 milions d’euros, el que representa un increment de 1.284 euros respecte a l’exercici anterior que permetrà incrementar el pes pressupostari de l’atenció primària fins al 24% amb una dotació de 2.100 milions.

Concretant altres partides, hi ha 50 milions previstos per reduir les llistes d’espera i revertir l’infradiagnòstic i 30 milions per enfortir les polítiques de salut pública, amb el desplegament complet de l’Agència de Salut Pública de Catalunya i la contractació de fins a 485 professionals entre 2023 i 2027.

També es preveu un increment de 30 milions en salut mental, amb un reforç de les accions comunitàries i un major èmfasi en les iniciatives adreçades a adolescents i joves.

L’acord preveu destinar el 4,9% del pressupost a la millora d’equipaments i infraestructures. Entre les actuacions previstes hi ha l’ampliació d’alguns hospitals com el del Vendrell, el Parc Salut Mar, el Josep Trueta i el Vall d’Hebron, i completar les obres d’ampliació de 20 centres i dispositius de suport d’atenció primària.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Alerten d’un increment de desnonaments de famílies amb fills a Barcelona

Barcelona
unió europea

La UE acorda instal·lar punts de recàrrega per a vehicles elèctrics cada 60 quilòmetres pel 2026

barcelona
URBANISME

Castelló comprarà en Club Nàutic d’Empuriabrava en tres anys

CASTELLÓ D’EMPÚRIES

Les infeccions respiratòries mantenen la tendència la baixa

Barcelona

Detenen a Granollers un cinquè implicat en un homicidi a Valls

BARCELONA

Nova incidència a l’alta velocitat que atura el servei entre Barcelona i Figueres

barcelona

Alerten de la influència corporal negativa sobre les nenes dels personatges de videojocs

BARCELONA
societat

Llum verd al projecte de la nova llar d’infants de Tossa de Mar

tossa de mar

El Quart Cinturó entre Olesa i Viladecavalls, operatiu a l’octubre

BARCELONA