Salut

SALUT

Vall d’Hebron redueix hospitalització, reingressos, infeccions i mortalitat en cirurgies generals

L’Hos­pi­tal Uni­ver­si­tari Vall d’Hebron ha reduït les com­pli­ca­ci­ons dels paci­ents que s’han sotmès a una cirur­gia gene­ral, pel que fa als dies d’hos­pi­ta­lit­zació, les infec­ci­ons, el con­trol del dolor, la mor­ta­li­tat i els rein­gres­sos dels paci­ents adults inter­vin­guts. El cen­tre atri­bu­eix aquesta millora a la imple­men­tació des de fa qua­tre anys d’un nou sis­tema que orga­nitza l’assistència per àrees de conei­xe­ment i neces­si­tat d’inten­si­tat de cures infer­me­res. Pel que fa a les xifres, Vall d’Hebron ha reduït els rein­gres­sos en un mes del 7,9% regis­trat l’any 2018 a un 6,2% el 2023. En el cas de la mor­ta­li­tat, les defun­ci­ons durant l’ingrés han pas­sat del 3,6 % al 3 % i la mor­ta­li­tat 30 dies després de l’alta ha cai­gut del 2,5% a l’1,5 %. Segons ha infor­mat Vall d’Hebron, també han dis­minuït els dies d’estada mit­jana a l’hos­pi­tal de 8,2 regis­trats el 2018 a 5,5 el 2023 i els rein­gres­sos urgents a 30 dies del 6,4% al 5,2%. També millo­ren les infec­ci­ons intra­hos­pi­talàries, que pas­sen del 3,9 % a l’1,4 % i la xifra de paci­ents que han tin­gut dolor posto­pe­ra­tori també ha dis­minuït del 26,9 % al 21,3 %.

Aques­tes són les dades regis­tra­des per l’àrea de conei­xe­ment d’atenció post­quirúrgica de l’Hos­pi­tal Gene­ral, on es com­par­tei­xen qua­tre uni­tats d’hos­pi­ta­lit­zació –una de curta estada i tres d’hos­pi­ta­lit­zació con­ven­ci­o­nal-, on ingres­sen els paci­ents inter­vin­guts per dife­rents ser­veis, entre els quals hi ha cirur­gia gene­ral, toràcica, uro­lo­gia i otor­ri­no­la­rin­go­lo­gia, entre d’altres.

Amb el nou sis­tema, els paci­ents ja ope­rats s’orga­nit­zen segons la inten­si­tat de cures que neces­si­ten -agu­des, inten­si­fi­ca­des o intermèdies- i les pato­lo­gies que pre­sen­ten. Segons l’hos­pi­tal, el fet de des­ti­nar una uni­tat a pro­ces­sos de curta estada post­quirúrgica ha permès gua­nyar en eficiència i qua­li­tat assis­ten­cial.

Els pro­fes­si­o­nals impli­cats en aquesta àrea de conei­xe­ment també com­par­tei­xen espais de tro­bada i comu­ni­cació, així com pro­to­cols clínics estan­dar­dit­zats i iti­ne­ra­ris for­ma­tius, entre d’altres. Una altra de les carac­terísti­ques del nou sis­tema és l’ús gene­ra­lit­zat de qüesti­o­na­ris de resul­tats en salut i d’experiència dels paci­ents, que després s’incor­po­ren al procés assis­ten­cial per millo­rar el nou model.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.