Societat

Les companyies aèries europees faran exàmens psicològics als nous pilots

L’Agència Europea de Seguretat Aèria publica noves normes de seguretat arran de l’accident del vol 9252 de Germanwings

La nova regulació incorpora un programa de suport a la salut mental dels tripulants

Les companyies aèries europees faran exàmens psicològics als nous pilots abans que comencin a pilotar els seus avions. Aquesta és una de les noves normes de seguretat publicades aquest dimecres per la Unió Europea per a un “millor suport” a la salut mental de la tripulació arran del sinistre del vol 9525 de Germanwings, que es va estavellar als Alps el 2015.

Segons un breu comunicat de premsa de l’Agència Europea de Seguretat Aèria (EASA), la nova regulació preveu també un programa de suport per als pilots que els ajudarà en “el reconeixement, l’enfrontament i la superació de problemes que puguin afectar negativament la seva capacitat per exercir amb seguretat els privilegis de la seva llicència”.

Per altra banda, i com a barrera “addicional” de seguretat, s’han afegit proves d’alcohol a pilots i tripulants de cabina per a totes les aerolínies europees i estrangeres que volen als territoris de la Unió Europea. Així, les pràctiques ja establertes en alguns estats membres s’estendran a tota la UE en els pròxims dos anys.

El director executiu d’EASA, Patrick Ky, ha explicat que les noves normes europees recullen les propostes de l’agència arran de l’accident de Germanwings i després de consultar l’àmplia comunitat del món de l’aviació. “Amb aquestes regles, Europa introdueix les eines adequades per protegir la salut mental de la tripulació de cabina”, ha dit.

Ky ha assegurat que durant el període de transició de dos anys per implementar les noves normes EASA oferirà suport als actors europeus i internacionals implicats.

El 2016 un informe de l’Oficina d’Investigacions i Anàlisis per a la Seguretat de l’Aviació Civil a França (BEA) va concloure que el copilot de Germanwings, Andreas Lubitz, va estavellar voluntàriament el vol 9525 al març de 2015. L’incident va provocar la mort de les 149 persones a bord.

Lubitz, de 28 anys, tenia la voluntat de destruir l’avió i va aprofitar un moment en què es va quedar sol a la cabina, va bloquejar-hi l’accés perquè ningú més pogués entrar per aturar-lo i va fer que la nau comencés a perdre altitud fins a estavellar l’avió. Es dóna la circumstància que Lubitz estava de baixa i en tractament psicològic, però ho va amagar a l’empresa.

La BEA va recomanar també que es pugui trencar el secret mèdic en casos de pilots amb problemes psicològics.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SOCIETAT

Deu anys apropant als ciutadans la recerca que es fa a la UB

BARCELONA

Fent perfums gota a gota

Tiana

Ajut d’1,7 milions d’euros per a la renovació de l’enllumenat públic

cassà de la selva
SOCIETat

Acampada al claustre de la UB per denunciar “el genocidi del poble palestí”

BARCELONA
infraestructures

Renfe planta al Govern a una reunió excusant-se en les eleccions

barcelona
Societat

Mor Pere Torrents, veí de Torrelles de Foix

URBANISME

El 80% dels edificis del Camp de Tarragona no han passat inspeccions

TARRAGONA

La prescripció d’activitat social en lloc de fàrmacs s'inicia al CAP Valldoreix

SANT CUGAT DEL VALLÈS
URBANISME

Amics de la Rambla es queixa de les mancances de manteniment

BARCELONA