Educació al Vendrell
Pioners en la inclusió
Estrenaran una aula integral de suport a nens de primària amb trastorns mentals o problemes de conducta
Els nens hi aniran fins que es resolguin els seus problemes
Un grup de vuit alumnes d'entre 7 i 11 anys estrenarà la nova aula integral de suport (AIS), que s'ha inaugurat al Vendrell per atendre, de manera global, nens amb problemes conductuals o trastorns mentals. Aquesta aula, ubicada a l'Escola d'Art, funcionarà paral·lelament a l'escola convencional amb l'objectiu d'afavorir un procés d'inclusió més fàcil i efectiu. La directora dels serveis territorials d'Ensenyament a Tarragona, Sílvia Rodes, va explicar, en declaracions a Ràdio Televisió del Vendrell, que des d'aquesta nova aula “els alumnes podran treballar habilitats socials d'empatia, cooperació, milloraran el concepte que tenen d'ells mateixos i prendran consciència de com tirar endavant la seva autonomia”. La diferència bàsica és que, en lloc d'enviar els nens a cada un dels serveis que poden ser necessaris per resoldre cada situació particular, obligant-los a anar voltant d'un lloc a l'altre, els nens assistiran a una aula on tindran un suport integral i global que s'adaptarà a les seves necessitats per resoldre cada cas.
Aquesta aula, que forma part d'un projecte pioner a la demarcació de Tarragona, començarà treballant amb dos grups: un de format per nens de 6 a 8 anys, i un altre amb nens de 9 a 11 anys. Aquests nens aniran a aquesta aula dos dies a la setmana i la resta de dies aniran al seu centre escolar, com fan ara. Inicialment, aquest servei es destinarà a nens de primària, però el Departament d'Educació ha previst la possibilitat d'ampliar-lo a estudiants d'ESO, si es detecta que hi ha aquesta necessitat. L'objectiu del projecte és que els nens passin per aquesta aula de manera temporal i que, un cop resolts els problemes que tenen, puguin tornar al seu centre escolar amb normalitat. Precisament, el regidor d'Educació de l'Ajuntament del Vendrell, Kenneth Martínez, va explicar que aquest nou model permetrà “una millora efectiva per a una escola inclusiva”, que permeti donar resposta a tots els alumnes, amb la personalització de l'aprenentatge per garantir la igualtat d'oportunitats a tothom.
Les aules integrals de suport s'afegeixen al mapa territorial de recursos de la Generalitat per garantir un treball en xarxa de tots els actors implicats en el procés educatiu dels infants, des dels mestres fins a la família, passant pels professionals necessaris en cada cas.