Educació

Educació al Vendrell

Pioners en la inclusió

Estrenaran una aula integral de suport a nens de primària amb trastorns mentals o problemes de conducta

Els nens hi aniran fins que es resolguin els seus problemes

Un grup de vuit alumnes d'entre 7 i 11 anys estrenarà la nova aula integral de suport (AIS), que s'ha inaugurat al Vendrell per atendre, de manera global, nens amb problemes conductuals o trastorns mentals. Aquesta aula, ubicada a l'Escola d'Art, funcionarà paral·lelament a l'escola convencional amb l'objectiu d'afavorir un procés d'inclusió més fàcil i efectiu. La directora dels serveis territorials d'Ensenyament a Tarragona, Sílvia Rodes, va explicar, en declaracions a Ràdio Televisió del Vendrell, que des d'aquesta nova aula “els alumnes podran treballar habilitats socials d'empatia, cooperació, milloraran el concepte que tenen d'ells mateixos i prendran consciència de com tirar endavant la seva autonomia”. La diferència bàsica és que, en lloc d'enviar els nens a cada un dels serveis que poden ser necessaris per resoldre cada situació particular, obligant-los a anar voltant d'un lloc a l'altre, els nens assistiran a una aula on tindran un suport integral i global que s'adaptarà a les seves necessitats per resoldre cada cas.

Aquesta aula, que forma part d'un projecte pioner a la demarcació de Tarragona, començarà treballant amb dos grups: un de format per nens de 6 a 8 anys, i un altre amb nens de 9 a 11 anys. Aquests nens aniran a aquesta aula dos dies a la setmana i la resta de dies aniran al seu centre escolar, com fan ara. Inicialment, aquest servei es destinarà a nens de primària, però el Departament d'Educació ha previst la possibilitat d'ampliar-lo a estudiants d'ESO, si es detecta que hi ha aquesta necessitat. L'objectiu del projecte és que els nens passin per aquesta aula de manera temporal i que, un cop resolts els problemes que tenen, puguin tornar al seu centre escolar amb normalitat. Precisament, el regidor d'Educació de l'Ajuntament del Vendrell, Kenneth Martínez, va explicar que aquest nou model permetrà “una millora efectiva per a una escola inclusiva”, que permeti donar resposta a tots els alumnes, amb la personalització de l'aprenentatge per garantir la igualtat d'oportunitats a tothom.

Les aules integrals de suport s'afegeixen al mapa territorial de recursos de la Generalitat per garantir un treball en xarxa de tots els actors implicats en el procés educatiu dels infants, des dels mestres fins a la família, passant pels professionals necessaris en cada cas.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

societat

Hortolans de Manresa, indignats pel tall d’aigua per regar

Manresa
SALUT

El Trueta incorpora un TAC que ofereix imatges durant la intervenció

GIRONA
Salut

Balcells assegura que l’assistència mèdica al Baix Segre està “garantida”

Lleida
GIRONA

Les infermeres d’atenció primària es reivindiquen en un congrés

GIRONA
salut

Reclamen mantenir l’actual hospital Sant Jaume de Mataró fins que no es faci el nou

Mataró
Societat

Estudien construir un centre de processament de dades al subsòl de La Sagrera

Barcelona
SANTA COLOMA DE FARNERS

El BOE publica la proposta alternativa del ramal de la MAT fins a Riudarenes

SANTA COLOMA DE FARNERS
SOCIETAT

Glaceres que es desfan als soterranis de la Catedral per Temps de Flors

girona
QUART

La Festa del Fang s’avança al maig i amplia les activitats a tot el mes

QUART