Educació

AGBS

Crítiques per una sortida escolar a l'AGBS

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) del Pallars ha criticat aquest cap de setmana a través d'un comunicat la visita d'un grup d'alumnes de l'Escola Valldeflors de Tremp a l'acadèmia militar de Talarn a finals del mes d'octubre passat. La formació anticapitalista ha expressat el “màxim suport” als pares, mares i mestres crítics amb el que han considerat una “activitat militarista”.

Els cupaires lamenten que aquest hagi estat el segon curs que l'escola visita l'Acadèmia General Bàsica de Suboficials (AGBS) del municipi veí. De fet, el curs passat, els pares i mares d'una desena d'alumnes de tercer de primària es van negar a portar els seus fills a l'excursió a l'acadèmia. La direcció del centre va defensar en aquella ocasió que l'activitat es feia amb el vistiplau de la inspecció d'Ensenyament i que, a més, es va informar de la sortida el Consell Escolar. Segons va explicar en aquella ocasió la directora de l'escola, Clara Sánchez, “als nens no se'ls parla de cap tipus d'activitat violenta” durant la sortida.

Segons afirma la CUP en aquest comunicat, “els valors d'un centre públic, com ara coeducació, llibertat personal, responsabilitat, diàleg, convivència i respecte, s'oposen als que transmet la institució militar, valors d'obediència, perpetuació d'un sistema patriarcal, androcentrisme i l'ús de la violència per resoldre conflictes”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Esport
El fenomen del patinatge

Barcelona: el paradís dels patinadors

barcelona
ANDREU GONZÁLEZ
PROJECTE BOSCOS DE MUNTANYA

“El bosc no ens necessita, però nosaltres a ell, sí”

barcelona
girona

L’ADAC premia avui El Foment i Michel, a l’auditori Josep Irla

girona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Jornada més tranquil·la

Barcelona
turisme

Florència prohibirà nous apartaments turístics

barcelona
SALUT

Mor Harald zur Hause, premi Nobel per la seva lluita contra el càncer

El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Tarda remullada

Barcelona

Acord “històric” per incrementar les tarifes dels serveis socials un 9% en dos anys

barcelona

Un projecte de l’escola Vedruna de Ripoll, a la campanya de rebaixes de Ripoll comerç

RIPOLL