Educació

ensenyament

Les cooperatives escolars d'Osona ‘venen' el producte

Les nou escoles que participen en el projecte Cueme intercanvien opinions en la primera trobada comarcal

L'objectiu és fomentar l'emprenedoria

Objectes de bijuteria fets a mà, clauers creats a partir de materials reciclats o fins i tot compostatge per a plantes són alguns dels diversos projectes empresarials que han creat les cooperatives formades per alumnes de les escoles d'Osona que ahir es van trobar al recinte firal El Sucre per realitzar un intercanvi d'opinions i experiències. Els nou centres educatius d'Osona, el Lluçanès i la Vall del Ges i Bisaura han participat aquest curs en el projecte Cueme, impulsat per la Diputació de Barcelona i que vol fomentar la cultura emprenedora a les escoles i, de retruc, potenciar i estimular altres vessants, com són la iniciativa, la imaginació o les habilitats comunicatives dels nens i nenes.

El diputat d'Educació, Rafael Homet, present a l'acte, va remarcar la importància del projecte i de la trobada comarcal que ahir es feia per primer cop: “L'objectiu és que els nens i nenes cada vegada tinguin més idees, i que cada dia siguin més i millors perquè seran les persones que en un futur hauran de fer-se càrrec del país, de les institucions i també de les entitats i associacions del nostre entorn.” Des del Consell Comarcal d'Osona, l'entitat que articula el projecte al territori, el conseller Roger Corominas, va explicar que el projecte Cueme “ha anat creixent per diverses escoles de la comarca, i amb vista a l'any que ve esperem incorporar un segon centre a Roda de Ter, un altre a Centelles i també que arribi a Manlleu”.

Convèncer i argumentar

En la jornada d'ahir van prendre part uns 350 alumnes de 5è de primària que van realitzar una primera activitat en què, barrejats nens i nenes de diversos centres, havien d'intentar explicar i convèncer el seu nou company o companya que el seu projecte de cooperativa era el més viable i factible. En paral·lel, un altre grup de nens i nenes havia d'argumentar en una entrevista davant de càmera el perquè del seu projecte de cooperativa. Les cooperatives ja han portat els seus productes als mercats de les seves poblacions.

LA XIFRA

13
projectes de cooperativa
procedents de 9 centres educatius es van poder veure al recinte firal El Sucre de Vic.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Absolen el monitor a qui demanaven 67 anys per violar un menor amb discapacitat

BARCELONA

Intent dels mossos de desallotjar la ‘rave’ d’Ivars de Noguera

Barcelona

‘Stranger Things’, ‘El joc del calamar’ i l’ús del mòbil, a l’examen d’anglès de les PAU

Barcelona

L’exèrcit desmunta el pont de Montblanc col·locat pels aiguats del 2019

MONTBLANC

Crida d’Arrels Fundació per trobar 400 voluntaris que enquestin persones que viuen al carrer

BARCELONA

Els ajuntaments gironins suspenen en polítiques de cooperació

GIRONA

El litoral de la Costa Brava i les Gavarres, principals preocupacions dels Bombers aquest estiu

GIRONA
país basc

La policia espanyola oferia dies lliures per la detenció de migrants a Irun

barcelona

Enllesteixen les obres de millora de l’enllaç de l’AP-7 a Girona Sud a Salt

GIRONA