Educació

Ensenyament

Procés participatiu a l’escola

Alumnes del col·legi L’Aixart de Cervià, els pares i mares, els mestres i diversos artistes han fet un treball conjunt per embellir i millorar tant l’interior del centre com el pati

S’han fet realitat propostes dels més petits

Paraules de suro, de canyes i de porexpan, així com altres elaborades amb càpsules de cafè, fusta, filferro, cartró, llana, plomes, tela, plàstics i guix. Mots que pengen de les parets i s’enfilen per les tanques, creixen dels testos, s’arrosseguen pel terra o cauen des del sostre. Les paraules formen i donen vida a cada racó de l’escola L’Aixart de Cervià de Ter: des de les aules i els passadissos fins al pati. La creació d’aquest ambient ha estat possible a través d’un projecte participatiu en el qual han pres part les famílies del centre –procedents de Cervià, Raset i Viladasens–, diversos artistes, els alumnes i mestres. La directora del col·legi, Helena Márquez, i la cap d’estudis, Oti Corona, expliquen que el treball va començar aplicant a les aules una metodologia basada en les tesis d’Alegria Julià i Daniel Gabarró. Segons els seus estudis, es pot millorar l’ortografia a partir de jocs i activitats plàstiques que activen la memòria visual. L’alumnat aviat va començar a analitzar i produir, en les tutories i els tallers de plàstica, una selecció de paraules que s’usen molt i que sovint s’escriuen malament. A més, es va contactar amb diversos artistes que, d’una forma o una altra, tenen relació amb el centre: Sandrine Bluebel, Joan Corominas, Anna Carlota Fernández i Josep Torrebella. Tots ells van prestar la seva ajuda, creant paraules de diferents estils i tècniques que enriqueixen el projecte i decoren àrees lúdiques.

A partir dels dibuixos i idees dels més petits, s’han dissenyat millores al pati: s’han pintat espais per jugar i s’han repintat murals, s’ha creat un circuit de cotxes, una zona de jocs de taula aprofitant una bobina i s’ha col·locat i pintat una barca. Durant dues matinals, famílies, artistes i docents ho han materialitzat, i han aconseguit l’embelliment i l’aprofitament de l’ambient on els nens i nenes passen bona part del dia, i la culminació estètica d’una proposta pedagògica.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

La Generalitat colla perquè es retiri el concert als centres que segreguen per sexe

barcelona
Esport
El fenomen del patinatge

Barcelona: el paradís dels patinadors

barcelona
ANDREU GONZÁLEZ
PROJECTE BOSCOS DE MUNTANYA

“El bosc no ens necessita, però nosaltres a ell, sí”

barcelona
girona

L’ADAC premia avui El Foment i Michel, a l’auditori Josep Irla

girona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Jornada més tranquil·la

Barcelona
turisme

Florència prohibirà nous apartaments turístics

barcelona
SALUT

Mor Harald zur Hause, premi Nobel per la seva lluita contra el càncer

El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Tarda remullada

Barcelona

Acord “històric” per incrementar les tarifes dels serveis socials un 9% en dos anys

barcelona