Educació

El Consell Escolar insisteix en l’ús educatiu del mòbil

Un informe aprovat ahir recomana responsabilitat a l’hora d’utilitzar les xarxes i integrar-les en la docència

El Consell Escolar de Catalunya, l’òrgan consultiu en què es troba representada tota la comunitat educativa, va aprovar ahir l’informe Els dispositius mòbils als centres educatius, un document elaborat a petició del conseller d’Educació, Josep Bargalló, que actualitza l’anterior, del 2015. La principal conclusió va en la mateixa línia del que es va assenyalar el 2015, i és la recomanació d’usar els dispositius mòbils –telèfons i tauletes– de forma educativa als centres. Aquests poden incidir en la millora de l’ensenyament i dels aprenentatges i el foment del treball cooperatiu, segons l’informe, que insisteix ara en la responsabilitat dels usuaris a les xarxes socials, en la necessitat de protegir les dades i en la formació que docents i famílies han de tenir per acompanyar els alumnes en l’ús d’internet.

Jordi Rodon, secretari del Consell Escolar, explica que “el 90% dels alumnes de quart d’ESO tenen mòbil, i l’aula no ha de ser tan diferent de la vida exterior”. Assegura també que “l’informe del 2015 era excel·lent però pecava de certa ingenuïtat”. “En aquests quatre anys han passat moltes coses i ara sabem que res és gratuït, ja que oferim les nostres dades” quan usem aplicacions i xarxes socials, afirma. Per aquest motiu l’informe proposa que cada centre educatiu tingui un referent que estigui en contacte amb l’Agència Catalana de Protecció de Dades.

També destaca que l’ús de les xarxes s’ha de regir pel respecte a la dignitat i llibertat de les persones, per evitar conductes com el ciberassetjament. Respecte a aquesta qüestió, Rodon explica que als centres on s’usa de forma habitual l’ordinador els estudiants tenen més eines per fer front a l’assetjament a través de les xarxes.

El professorat hauria d’aprofitar xarxes com Twitter i Instagram per a un ús educatiu, i Rodon en posa un exemple: “Professors de filosofia vam fer un concurs d’aforismes a Twitter i els alumnes el seguien.” Els docents, diu, ja saben usar aquestes xarxes, “i el salt ara és que les integrin amb normalitat a les programacions”. L’informe destaca la necessitat de fomentar el pensament crític en les competències digitals, tant per fer front a les notícies falses com al ciberassetjament. I insisteix que les famílies creïn espais de diàleg i un clima de confiança per consensuar normes d’ús.

LA FRASE

El 90% dels alumnes de quart d’ESO tenen mòbil, i l’aula no ha de ser tan diferent de la vida exterior
Jordi Rodon
Secretari del Consell Escolar de Catalunya


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Gota freda: compensacions de 190 milions d’euros

oriola

Un cap de setmana de vins i caves amb DO catalana al barri de Sant Antoni

barcelona

Una app d’acollida per orientar els immigrants

Barcelona

Èxit de públic a ‘El país de cuiners’

FIGUERES

La variant ferroviària del corredor mediterrani, a punt

vandellòs / barcelona

Un sopar per celebrar els 75 anys del mercat del Lleó de Girona

girona

Ajut per a una recerca sobre la prevenció del dengue

blanes

La CGT denuncia la manca d’inversió en educació

Barcelona

Urdangarin podrà sortir de la presó dos dies per fer voluntariat

Madrid