Educació

Les AMPA de Girona exigeixen informació sobre el nou curs

Volen tenir informació “clara i concisa” de les condicions de la tornada a l’escola

Es mostren indignades per l’actitud “poc dialogant” d’Educació durant la crisi

Diuen que no ha resolt res

Clam conjunt de les AMPA de Girona sobre la nova normalitat escolar . En un manifest signat per 23 AMPA d’escoles públiques de la ciutat de Girona i de 6 escoles bressol, exigeixen al Departament d’ Educació tenir informació “clara i concisa” de les condicions de l’inici del nou curs escolar. “Ens preocupa i molt saber com serà la tornada al setembre”, s’explica en el manifest de les AMPA gironines, en el qual es remarca que els “nens han estat els grans oblidats d’aquesta crisi sanitària”. Al mateix temps, es demana autocrítica a l’administració però també a les escoles i a les mateixes famílies de cara al futur.

Nou horari sortida

En relació amb el nou curs, les AMPA signants reclamen “directrius clares” sobre els recursos i els espais de què es disposarà: “Exigim saber si les AMPA podrem oferir els serveis de menjador, acollida, extraescolars i també si s’implantarà el nou horari de sortida. En el manifest insten el departament a tenir aquesta informació “en les pròximes setmanes”. “No podem esperar al setembre, ja que les famílies ens hem d’organitzar. Fa massa mesos que estem improvisant i la situació comença a ser insostenible”, assenyalen.

Les AMPA gironines consideren que la crisi ha fet més visible el “dèficit històric de recursos i d’inversió” als centres educatius. I en aquest sentit, en la tornada al setembre, es mostren preocupats i reclamen a Educació “que augmenti els recursos per a les escoles públiques” i “doni a conèixer una planificació clara sobre com pensa millorar els espais físics, els recursos pedagògics, la qualitat de la formació dels mestres i les mesures de seguretat, perquè les escoles estiguin preparades”.

Les famílies es mostren indignades “per l’actitud poc dialogant del Departament d’Educació durant tota la crisi”. Retreuen la manca de diàleg en la presa de decisions i “una acusada centralització de competències”. En el manifest assenyalen que no només no s’han tingut en compte els centres, els professionals de l’educació i els equips docents, sinó que tampoc s’ha dialogat amb les famílies.

Confinament

Recorden que les famílies han portat “el pes del confinament, fent un seguiment curricular i l’acompanyament psicològic dels fills”. Posen èmfasi en el cas dels alumnes dels centres d’educació especial els pares dels quals han hagut d’assumir una atenció pedagògica-terapèutica especialitzada. Les AMPA reconeixen que en el confinament de tres mesos “mestres i tutors han fet el que han pogut o sabut, alguns amb més encert que d’altres”. Consideren que la resposta dels docents ha estat “molt irregular”. I assenyalen de nou a Educació: “Però no hem vist una reacció ràpida ni eficient del departament. Els criteris del seguiment eren, sovint, confusos”. Les AMPA recorden també com la crisi ha deixat al descobert les mancances que hi ha en moltes escoles en relació amb la digitalització.

Sobre la reobertura dels centres escolars, just fa una setmana, per les AMPA signants no “resol gaire res” en els termes plantejats. “Hi ha la sensació que Educació ha volgut obrir a costa del que sigui i traslladar la responsabilitat als centres”.

LES XIFRES

23
AMPA
d’escoles públiques de la ciutat de Girona han signat aquest manifest.

LES FRASES

6
AMPA
d’escoles bressol de la ciutat de Girona també s’hi han adherit.
Exigim saber si les AMPA podrem oferir els serveis de menjador, acollida, extraescolars i nou horari de sortida
Que doni a conèixer una planificació clara sobre com pensa millorar els espais físics i les mesures de seguretat
Reclamem que augmenti els recursos per a les escoles públiques; hi ha un dèficit històric de recursos
La reobertura dels centres al juny en els termes plantejats no resol gaire res; s’ha volgut obrir a costa del que sigui

L’escola continua tancada a Bàscara

e. carrera

L’escola de Bàscara continua tancada tot i el requeriment d’ Ensenyament perquè obri. L’alcalde, Narcís Saurina, explica que esperen la resposta de la Generalitat a l’oferiment de locals alternatius “més segurs des del punt de vista sanitari”. Segons el director territorial d’Ensenyament, Martí Fonalleras, la decisió es comunicarà aquesta setmana, tenint en compte que el tancament decidit per l’Ajuntament “atempta contra les necessitats dels veïns”. D’altra banda, en declaracions a l’ACN, el sindicat Comissions Obreres ha criticat que el requeriment a Bàscara és una “actuació amenaçadora” del departament. Dos centres més, que inicialment no havien reobert, finalment ho han fet. Es tracta de l’escola Esculapi de l’Escala i de l’institut de Sils. S’ha considerat que les obres de manteniment en curs no són incompatibles amb la reobertura dels centres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Amposta augmentarà la presència policial per frenar els furts

AMPOSTA
urbanisme

El nou POUM perfila com serà la ciutat d’aquí a mig segle

Tarragona
educació

La UPC oferirà el grau de Medicina a partir del 2026

BARCELONA

Reivindiquen l’herència de la gastronomia marinera femenina

roses

L’Escala vol definir un Pla Local de Joventut amb la participació

l’escala
medi ambient

Mataró canvia de lloc els peixos del Parc Central per la sequera

mataró

La UAB aprova un pla per assolir la neutralitat climàtica el 2030

Cerdanyola del Vallès
MEDI AMBIENT

El GironaNat recupera basses pluvials i en crea de noves

girona

Rècord de validacions a TMB coincidint amb Sant Jordi

Barcelona