Educació

mobilitat

Vilanova acollirà la formació ferroviària per al traspàs de Rodalies

El Govern impulsa al Garraf un centre de formació per a maquinistes, manteniment d’infraestructura i mecànica o servei a bord

Formarà part dels nous centres d’FP especialitzada i s’estrenarà al curs 2024-2025

El Govern lli­garà el traspàs de Roda­lies a la Gene­ra­li­tat amb el desen­vo­lu­pa­ment dels cen­tres de For­mació Pro­fes­si­o­nal (FP) espe­ci­a­lit­zada per mitjà de l’ober­tura al curs 2024-2025 del Cen­tre de For­mació Fer­roviària de Cata­lu­nya a Vila­nova i la Geltrú. La nova ins­ti­tució edu­ca­tiva haurà de for­mar per­so­nal per a la nova empresa Roda­lies de Cata­lu­nya que ope­rarà a la xarxa però també per al per­so­nal de Fer­ro­car­rils (FGC), alta velo­ci­tat i trans­port de mer­ca­de­ries així com dels ges­tors i man­te­ni­dors de les infra­es­truc­tu­res.

La ini­ci­a­tiva l’han pre­sen­tada aquest matí a la capi­tal del Gar­raf les con­se­lle­res de Pre­sidència, Laura Vilagrà, i Ter­ri­tori, Ester Cape­lla, davant dels repre­sen­tants de tots els ope­ra­dors fer­ro­vi­a­ris, d’alta velo­ci­tat i de trans­port de mer­ca­de­ries que ope­ren a Cata­lu­nya. Avui, per exem­ple, els ope­ra­dors Renfe, FGC, Adif o Ifer­cat for­men el seu per­so­nal però l’objec­tiu del Govern és con­cen­trar la for­mació en un “cen­tre dual, espe­ci­a­lit­zat” apro­fi­tant que l’ins­ti­tut FX Lluch i Rafe­cas de Vila­nova ja forma alum­nat en man­te­ni­ment fer­ro­vi­ari i la capi­tal del Gar­raf és l’única ciu­tat amb aquests ense­nya­ments pro­fes­si­o­nals i uni­ver­si­ta­ris que hi ha al país. A par­tir del curs 2024-2025 s’ampliarà pro­gres­si­va­ment la for­mació. Per una banda en espe­ci­a­li­tats que reque­rei­xen l’homo­lo­gació de l’agència de segu­re­tat fer­roviària com les de maqui­nista, con­trol de cir­cu­lació, infra­es­truc­tu­res o man­te­ni­ment de mate­rial rodant i, per altra banda, en espe­ci­a­li­tats tècni­ques que no reque­rei­xen la homo­lo­gació de segu­re­tat: elec­tro­mecànica fer­roviària, man­te­ni­ment de trens, auxi­liar de ser­vei a bord o auxi­liar de tren. La pre­visió és arri­bar pro­gres­si­va­ment al miler d’alum­nes i a la vui­tan­tena de per­so­nal docent i expert. El cen­tre s’emplaçarà a l’FX Lluch i Rafe­cas i s’anirà ampli­ant apro­fi­tant l’ “ane­lla fer­roviària” que con­for­men a la ciu­tat l’ins­ti­tut junt amb el Museu del Fer­ro­car­ril, el cam­pus de la UPC, els tallers de Renfe i l’estació de tren. “Donem forma a un cen­tre que ofe­rirà for­mació per a totes les ocu­pa­ci­ons fer­roviàries i que ser­virà per a pre­pa­rar-nos per al traspàs de Roda­lies”, defensa la con­se­llera Vilagrà men­tre que la con­se­llera Cape­lla recorda que el Govern aspira a un “sis­tema fer­ro­vi­ari inte­gral i inter­mo­dal propi, ges­ti­o­nat des de la pro­xi­mi­tat perquè hem demos­trat que des de la pro­xi­mi­tat ho sabem fer millor”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia