Educació

Lleuger descens de les puntuacions mitjanes en les proves de 4t d’ESO a català i castellà

Menys del 15% dels alumnes no assoleixen les competències, a excepció de les cientificotecnològiques (16%)

Els resultats de l’avaluació de 4t d’ESO del curs 2019-2020 mostra un lleuger descens de les puntuacions mitjanes en català i castellà però hi ha un “estabilitat” general, segons ha explicat el secretari de Polítiques Educatives, Carles Martínez. Així, la puntuació mitjana és un 74 en català (77,5 l’any passat), 77,9 en castellà (78,6), 74,7 en anglès (74,1), 70,2 en matemàtiques (68,2) i 63,5 en cientificotecnològicad (66,2). Entre el 20 i el 27% dels alumnes se situa en el nivell alt d’assoliment de les competències en totes les matèries avaluades, mentre que menys del 15% no assoleixen la competència. En aquest cas hi ha l’excepció de la branca cientificotecnològica, on un 16% dels alumnes no assoleixen la competència.

En català, gairebé un 13% no assoleix la competència, un 22% té un nivell mitjà-baix, un 43,5% mitjà-alt i un 21,6% alt. En castellà, els percentatges són 11,9%, 20,1% 40,8% i 27,2%, respectivament ; 11,1%, 20,5%, 41,9% i 26,4% en llengua anglesa i 14,7%, 35,2%, 23,2% i 26,9% en matemàtiques. Pel que fa a les competències cientificotecnològiques, el 16,6% té un nivell baix, un 22,9% mitjà-baix, un 40,1% mitjà-alt i un 20,3% alt.

En comparació amb el 2018, hi ha més alumnes amb nivell baix en llengua catalana, castellana i matemàtiques i menys en llengua anglesa.

Martínez ha fet una valoració positiva dels resultats i ha assegurat que les oscil·lacions “són normals” i que cal centrar-se en que les tendències estables.

Els resultats revelen que hi ha diferències en l’assoliment de competències en relació al gènere en alguna matèria, com matemàtiques. En aquest cas, hi ha més noies en el nivell baix, mentre que aquestes diferències no es donen en la resta de matèries.

En aquest sentit, Martínez ha afirmat que el sistema educatiu “no pot admetre diferències tan notables en relació al gènere”.

Les proves de 4t d’ESO van tenir lloc durant el febrer passat, just abans de l’esclat de la pandèmia. En canvi, no es van poder fer les de sisè de primària, previstes per a l’abril. El secretari ha explicat que enguany s’han preparat les dues proves –al febrer i al maig- amb la voluntat de mantenir la màxima normalitat possible.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

urbanisme

El nou POUM perfila com serà la ciutat d’aquí a mig segle

Tarragona
educació

La UPC oferirà el grau de Medicina a partir del 2026

BARCELONA

Reivindiquen l’herència de la gastronomia marinera femenina

roses

L’Escala vol definir un Pla Local de Joventut amb la participació

l’escala
medi ambient

Mataró canvia de lloc els peixos del Parc Central per la sequera

mataró

La UAB aprova un pla per assolir la neutralitat climàtica el 2030

Cerdanyola del Vallès
MEDI AMBIENT

El GironaNat recupera basses pluvials i en crea de noves

girona

Rècord de validacions a TMB coincidint amb Sant Jordi

Barcelona
CELRÀ

Canvien de lloc els concerts de nit de la festa major

celrà