Educació

Lleuger descens de les puntuacions mitjanes en les proves de 4t d’ESO a català i castellà

Menys del 15% dels alumnes no assoleixen les competències, a excepció de les cientificotecnològiques (16%)

Els resultats de l’avaluació de 4t d’ESO del curs 2019-2020 mostra un lleuger descens de les puntuacions mitjanes en català i castellà però hi ha un “estabilitat” general, segons ha explicat el secretari de Polítiques Educatives, Carles Martínez. Així, la puntuació mitjana és un 74 en català (77,5 l’any passat), 77,9 en castellà (78,6), 74,7 en anglès (74,1), 70,2 en matemàtiques (68,2) i 63,5 en cientificotecnològicad (66,2). Entre el 20 i el 27% dels alumnes se situa en el nivell alt d’assoliment de les competències en totes les matèries avaluades, mentre que menys del 15% no assoleixen la competència. En aquest cas hi ha l’excepció de la branca cientificotecnològica, on un 16% dels alumnes no assoleixen la competència.

En català, gairebé un 13% no assoleix la competència, un 22% té un nivell mitjà-baix, un 43,5% mitjà-alt i un 21,6% alt. En castellà, els percentatges són 11,9%, 20,1% 40,8% i 27,2%, respectivament ; 11,1%, 20,5%, 41,9% i 26,4% en llengua anglesa i 14,7%, 35,2%, 23,2% i 26,9% en matemàtiques. Pel que fa a les competències cientificotecnològiques, el 16,6% té un nivell baix, un 22,9% mitjà-baix, un 40,1% mitjà-alt i un 20,3% alt.

En comparació amb el 2018, hi ha més alumnes amb nivell baix en llengua catalana, castellana i matemàtiques i menys en llengua anglesa.

Martínez ha fet una valoració positiva dels resultats i ha assegurat que les oscil·lacions “són normals” i que cal centrar-se en que les tendències estables.

Els resultats revelen que hi ha diferències en l’assoliment de competències en relació al gènere en alguna matèria, com matemàtiques. En aquest cas, hi ha més noies en el nivell baix, mentre que aquestes diferències no es donen en la resta de matèries.

En aquest sentit, Martínez ha afirmat que el sistema educatiu “no pot admetre diferències tan notables en relació al gènere”.

Les proves de 4t d’ESO van tenir lloc durant el febrer passat, just abans de l’esclat de la pandèmia. En canvi, no es van poder fer les de sisè de primària, previstes per a l’abril. El secretari ha explicat que enguany s’han preparat les dues proves –al febrer i al maig- amb la voluntat de mantenir la màxima normalitat possible.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

judicial

Una tercera sentència tomba la ‘superilla’ de Consell de Cent executada per Colau

Barcelona

La Universitat de Vic – UCC investeix l’artista i poeta Perejaume doctor honoris

VIC
societat

Els firaires es queixen que la Copa Amèrica els impedeix ser a la festa major de la Barceloneta

BARCELONA
societat

Recuperen dos gossos amb signes de desnutrició i ferides

platja d’aro
Societat

Mor als 56 anys l’activista veïnal barceloní, Pere Nieto

societat

Restauren 4 barraques de vinya i més de 100 metres de murs de pedra seca al Bages en un programa de reinserció laboral

MANRESA
Països nòrdics

Dinamarca ampliarà el dret a l’avortament fins a les 18 setmanes de gestació

barcelona
societat

El SAT Teatre Centre obre una campanya per captar socis

sant joan de les abadesses
policial

Els Mossos desplegaran la Unitat de Medi Ambient al port de Tarragona al juny

TARRAGONA