Educació

Salt, seu de la nova càtedra de la UdG d’educació

La Universitat de Girona (UdG) ha presentat la nova càtedra Tekhné per impulsar iniciatives d’educació transformadores amb la tecnologia i la creativitat, a favor de la inclusió social i l’educació en valors. La càtedra Tekhné, amb seu a Salt, té com a objectiu que la UdG i el municipi de Salt esdevinguin referents acadèmics i d’administració local, respectivament, en l’esfera internacional de les tecnologies per a l’aprenentatge creatiu i la inclusió social. Les activitats arribaran als infants i joves de les escoles i instituts de Salt, però també i especialment, als mestres i educadors, que seran els veritables motors del canvi de l’ecosistema educatiu de Salt i Girona. Pel rector, de la UdG, Quim Salvi, la càtedra és una nova aposta que fa la universitat per arrelar-se al territori.

L’alcalde de Salt, Jordi Viñas, destaca que “és una satisfacció tirar endavant aquesta iniciativa perquè quan des de la UdG se’ns va plantejar aquesta possibilitat no vam dubtar ni un instant en posar-nos a treballar plegats per impulsar la Càtedra al municipi”. I això és, explica, “perquè la formació i l’educació formen part d’un dels eixos prioritaris pels quals apostem”. Manifesta també tenir “moltes ganes de continuar consolidant el paper de Salt com a Vila Universitària”.Entre els objectius de la Càtedra Tekhné destaca el treball conjunta amb Salt i les seves organitzacions per connectar experiències d’aprenentatge i assegurar que els joves, especialment aquells de comunitats vulnerables, es converteixin en ciutadans globals, desenvolupin competències digitals però també la curiositat i l’empatia, i estiguin motivats i preparats per viure i treballar en la Societat del Coneixement d’aquest segle XXI.La Càtedra també pretén promoure l’aprenentatge global, connectat i col·laboratiu entre escoles, tant en l’àmbit català com internacional; ajudar a trencar el estereotips de gènere que fan que les noies tinguin poca presència en els estudis i professions STEM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques), a través de promoure oportunitats educatives i mentories dins i fora de l’aula; i imaginar noves maneres de formar als mestres, als futurs mestres, i als professionals del món de l’educació en disciplines i enfocaments pedagògics com el Construccionisme, l’Educació Maker, el Pensament Computacional i l’Aprenentatge Connectat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

kenya

Les inundacions ja han provocat un mínim de 228 víctimes mortals

barcelona
successos

La Fira d’Abril es desvincula del tiroteig mortal

BARCELONA
brasil

Almenys 67 morts en els aiguats al sud del país

barcelona
medi ambient

Pla a Sitges per reduir les 52 colònies formades per 956 gats

SITGES
societat

Èxit de la pedalada per reclamar el dret dels infants a anar amb bicicleta

barcelona
medi ambient

Recorren durant tres dies l’entorn del riu Gaià per defensar-ne el cabal ecològic

salomó
tradicions

Les titelles prenen Lleida tot el cap de setmana

LLEIDA
trànsit

Una dona mor en un xoc frontal a l’N-II a Lleida

LLEIDA

La Champions ja és aquí!

Girona