Administracions

Comencen a fer els 2,5 km de carril bici a l’autovia de Palafrugell a Calella

L’obra, subvencionada pels Feder al 50%, costarà mig milió d’euros i s’ha d’enllestir a final d’any

Serà una pista segregada i esperen que faci reduir trànsit intern

Els treballs per construir la pista de carril bici segregada de l’avinguda del Mar de Palafrugell –l’autovia GIV-6546 que uneix el nucli amb l’entrada de Calella i Llafranc– han començat aquest mes per millorar la connexió pacificada amb el litoral. El consistori inverteix 523.189 euros –amb IVA– en una obra que el regidor Lluís Ros recorda que està subvencionada al 50% pels fons europeus Feder.

Per aquest motiu, després de l’adjudicació a l’empresa, Ros explica que van mirar d’ajustar els terminis d’execució dels set mesos previstos a tot just quatre, per complir els requisits de calendari de la subvenció per tenir l’obra certificada abans del 31 de desembre.

D’entrada, les actuacions s’han centrat en l’esplanada dels terrenys més senzills, que inclouen algunes franges paral·leles a l’autovia que l’Ajuntament ha hagut d’expropiar en els darrers mesos. Però l’edil recorda que, al marge de la pista, en el conjunt del recorregut de 2,54 quilòmetres, hi ha “alguns obstacles més complexos de salvar amb estructures, ponts i passallisos”, com ara els passos sobre les rieres Vila-seca i de l’Aubi, i altres obres complementàries de drenatge i canalització d’aigües pluvials.

El projecte es completarà amb la plantada de plantes i arbrat nou, per suplir la vegetació eliminada, o la senyalització vertical. La intenció és que el carril millori la connexió en bicicleta entre els dos extrems, tant per anar a la platja com perquè els estiuejants dels càmpings i els nuclis litorals puguin arribar amb seguretat al nucli de Palafrugell, amb menys pressió sobre l’actual vorera en què transiten els vianants. El vial auxiliar es va habilitar el 2008, però massa estret per a uns usos com a passeig, carril bici i el pas de patinets, que generava conflictes.

LES XIFRES

523.189
euros
és el pressupost d’adjudicació del projecte per fer un carril bici segregat entre Palafrugell i Calella.
4
mesos
és el termini d’execució d’obres que han pactat amb Massachs, l’adjudicatària, per complir amb el Feder.

Menys trajectes en vehicles privats de motor

Ros destaca que un cop funcioni el nou carril segregat, a més del tram ja inaugurat fa un parell d’anys cap a Tamariu, seran un dels municipis amb millor connexió en bicicleta entre el litoral i el nucli principal. Caldran més aparcaments per a bicicletes? És un debat sobre la taula, en espera d’observar resultats. Però el que veu clar l’edil és que “hi haurà menys desplaçaments motoritzats” per anar a comprar producte fresc al mercat, per evitar posar en risc un preuat lloc d’aparcament conquerit amb el cotxe al litoral.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Protocol per abordar la violència masclista i LGTBI-fòbica

FIGUERES

La reforma de l’entrada a Roses vol potenciar el passeig de vianants

ROSES

Alerten de més famílies en risc a Barcelona

barcelona

L’arribada de l’òmicron du canvis en les quarantenes

Barcelona

Lliuren 2.279 firmes per no ampliar el Port d’Aro

CASTELL-PLATJA D’ARO

Més de la meitat de les mediacions acaben amb un acord satisfactori

Barcelona

Acompanyar el dol invisible de la pèrdua perinatal

Barcelona

Von der Leyen demana que s’obri el debat sobre la vacunació obligatòria

Brussel·les

Tot a punt per als Pastorets de Girona

girona