Infraestructures i serveis

Millores ferroviàries i en 40 carreteres aquest estiu

Territori hi destina 370 milions, i les principals actuacions són per acabar la finalitzar l’L9/L10, connectar les línies del Vallès i Baix Llobregat i per fer l’Eix Diagonal viari i transformar la C-245

El govern està executant aquest estiu una quarantena d’actuacions la xarxa viària, la ferroviària i per ampliar i millorar el sistema de transport públic en les que hi invertirà fins a 370 milions. Els principals treballs per encàrrec del Departament de la Vicepresidència i Polítiques Digitals i Territori són la represa de les obres d’excavació del túnel al tram central de l’L9/L10 –67,3 milions–, que és l’obra civil més important fet a Catalunya els darrers vint anys, i la connexió de les línies Llobregat - Anoia i del Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC).

Actualment la tuneladora del la l’L9 ja ha perforat més de 280 metres, se situa a uns 50 metres de la futura estació de Manuel Girona i es dirigeix cap a la de Lesseps, amb una mitjana d’excavació d’uns 7 metres al dia i amb l’objectiu de perforar 4 quilòmetres. I la connexió de les línies del Vallès i l’Anoia té una previsió de 14 mesos i, després de les cales que s’estan fent al terreny, al setembre s’iniciarà la prolongació de quatre quilòmetres del túnel entre les estacions de Plaça Espanya i Gràcia. L’obra inclou construir tres noves estacions i la remodelació de dues existents.

Xarxa viària

De la quarantena d’actuacions que està duent a terme a la xarxa viària, la principal és la millora de la seguretat i la funcionalitat de l’Eix Diagonal entre Vilafranca del Penedès i Igualada. Aquesta obra inclou actuacions valorades en 79 milions, amb la construcció d’un tercer carril, la instal·lació d’un separador central i el desdoblament d’un tram com a principals millores, per a facilitar els avançaments i la fluïdesa de la circulació i reduir el risc d’accidents frontals. Els treballs, dividits en cinc trams, van començar la tardor passada i han de durar dos anys. L’altra gran obra que suposa més inversió –4 milions– és la transformació de la C-245 entre Castelldefels i Cornellà de Llobregat, que inclou la construcció d’un carril bus i una via ciclista i que ha d’estar enllestida a la tardor.

També es fan altres obres a la C-17 al Vallès Oriental i Osona; el nou enllaç d’Igualada a la ronda sud; la variant d’Anglès; la remodelació de la travessera de la C-31 a Cunit; la variant d’Artesa de Segre; i el condicionament de la TV-3408 i TV-3406 a Sant Carles de la Ràpita. També acabarà les dotze obres de ferms sostenibles d’enguany per reduir la petjada de carboni en 125 quilòmetres de carreteres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

GIRONA

Les infermeres d’atenció primària es reivindiquen en un congrés

GIRONA
salut

Reclamen mantenir l’actual hospital Sant Jaume de Mataró fins que no es faci el nou

Mataró
Societat

Estudien construir un centre de processament de dades al subsòl de La Sagrera

Barcelona
SANTA COLOMA DE FARNERS

El BOE publica la proposta alternativa del ramal de la MAT fins a Riudarenes

SANTA COLOMA DE FARNERS
SOCIETAT

Glaceres que es desfan als soterranis de la Catedral per Temps de Flors

girona
QUART

La Festa del Fang s’avança al maig i amplia les activitats a tot el mes

QUART
societat

El Zoo provarà un sistema de filtres naturals per reutilitzar aigua

Barcelona
Urbanisme

Les obres de les Cales s’acabaran abans de l’estiu

Mont-roig del Camp
comerç

Barcelona és la capital amb més densitat comercial d’Europa

Barcelona