Infraestructures i serveis

Més de 4 milions per a millores a l’N-II i a l’eix pirinenc

El Ministeri de Transports eliminarà dues cruïlles de l’entorn de Figueres

Repintarà també diversos trams

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha posat a licitació obres per valor de 4,5 milions d’euros a la xarxa viària de la seva titularitat a les comarques gironines. La inversió més important puja a 2,3 milions d’euros i preveu el repintat de diversos trams de l’eix pirinenc, l’N-260 i de la carretera N-II.

Per altra banda, el mateix ministeri ha posat a licitació les obres de construcció de dues noves rotondes a la carrera N-II a l’entorn de Figueres, amb una inversió de 2,3 milions d’euros. Segons ha informat la Subdelegació del Govern espanyol a Girona, es tracta de dos projectes per incrementar la seguretat en dos punts viaris problemàtics quant a accidentalitat, situats entre els quilòmetres 745 i 751 d’aquesta via. Es tracta, en concret, d’eliminar les actuals cruïlles de l’N-II amb la carretera GIV-6226, de titularitat de la Diputació de Girona, i amb la C-31, de titularitat de la Generalitat de Catalunya i que afecten els municipis de Garrigàs, Borrassà, Vilamalla i el Far d’Empordà. Es tracta de punts viaris d’un tram de doble carril de l’N-II.

La Subdelegació remarca, en un comunicat, que el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha invertit un total de 50 milions d’euros a la xarxa de carreteres de les comarques gironines en el marc del seu programa de conservació i manteniment d’aquesta xarxa.

LA XIFRA

2,3
milions
d’euros és la inversió amb més dotació que el ministeri executarà a la xarxa viària gironina.

Talussos a Vilademuls

Redacció

El mateix ministeri ha posat a licitació les obres de reconstrucció de talussos en dos trams de l’N-II i l’A-2 a Vilademuls amb un pressupost de 564.740 euros. L’actuació té com a objectiu aconseguir que els talussos tinguin una “estabilitat perllongada” i evitar que a curt i mitjà termini s’hi hagin de fer intervencions de conservació extraordinàries. Per això es faran servir diferents tècniques. Entre aquestes la col·locació de malla de triple torsió reforçada i ancorada al terreny, l’execució d’un mur d’escullera o l’extensió de terra vegetal i hidrosembra. Es dona la circumstància que l’any passat es va haver d’actuar a l’enllaç de l’AP-7 perquè hi van aparèixer esquerdes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SOCIETAT

Deu anys apropant als ciutadans la recerca que es fa a la UB

BARCELONA

Fent perfums gota a gota

Tiana

Ajut d’1,7 milions d’euros per a la renovació de l’enllumenat públic

cassà de la selva
SOCIETat

Acampada al claustre de la UB per denunciar “el genocidi del poble palestí”

BARCELONA
infraestructures

Renfe planta al Govern a una reunió excusant-se en les eleccions

barcelona
Societat

Mor Pere Torrents, veí de Torrelles de Foix

URBANISME

El 80% dels edificis del Camp de Tarragona no han passat inspeccions

TARRAGONA

La prescripció d’activitat social en lloc de fàrmacs s'inicia al CAP Valldoreix

SANT CUGAT DEL VALLÈS
URBANISME

Amics de la Rambla es queixa de les mancances de manteniment

BARCELONA