Salut

Els usuaris celebren la fi de la mascareta al transport públic

Hi ha viatgers que aposten per seguir portant protecció en cas d’aglomeracions o per evitar contagis de constipats

La jornada al transport públic ha arrencat aquest dimecres amb la fi de l’obligatorietat de dur mascareta al transport públic després que ahir ho aprovés el Consell de Ministres. D’aquesta manera, s’han acabat quasi tres anys de viatjar amb la mascareta a trens, autobusos, metro i avions.

A les estacions de de Sants de Renfe i TMB, aquest matí encara es podien veure usuaris que en duien per precaució per evitar contagis de refredats, tot i que d’altres celebraven la mesura. “Jo em sento segura, ningú portava ja mascareta al tren. És quelcom que hem de superar, millor anar sense, és incòmode i a més a l’hivern i amb ulleres”, ha bromejat Tamara, una usuària que cada dia agafa l’R2 de Rodalies per anar a Viladecans a treballar.

“La gent gran encara seguirà portant mascaretes. I si no et trobes bé, millor portar-la”, ha continuat Tamara mentre esperava el tren a l’andana de Sants. Segons aquesta usuària, al tren ningú en portava tot i que al bus sí que hi havia més controls.

Un altre usuari, Ricard Serra, ha comentat a l’ACN que continuarà portant mascareta al transport públic per “precaució” tot i que deixi de ser obligatòria. “Quan hi ha una aglomeració, no pots mantenir la distància, per precaució l’has de portar”, argumenta.

Per la seva banda, també a l’estació de Renfe de Sants, una altra viatgera, Rosa, constata que ja feia temps que la gent no portava mascareta. Amb tot, s’ha mostrat partidària que “cadascú decideixi” dur-la posada o no i que hi hagi un decret llei que ho reguli.

Pel que fa a l’estació de metro de Sants, una de les viatgeres, Laura, també celebrava que es pogués deixar de portar mascareta. “Ja portem bastant temps amb el tema del coronavirus, n’estem una mica farts. Quan ens diuen que la poden deixar de dur és que la cosa va bastant bé”, apunta la Laura, que tot i així puntualitza que en seguirà portant per altres raons i perquè viatja molt.

Uns metres més enllà, Mario explica a l’ACN que per a ell la situació “no ha canviat gens” perquè treballa amb la veu i porta mascareta per evitar refredats. “Necessitem estar una mica protegits al transport públic”, comenta en Mario. Al seu costat, la seva companya Jèssica ho corrobora: “El tema de la covid ha estat tan ’heavy’ que ja ens posem la mascareta pel fet d’estar malalts de qualsevol cosa”, afegeix la Jèssica, que confirma que observa una major sensibilització.

Amb l’entrada en vigor de la mesura aprovada pel Consell de Ministres aquest dimarts i publicada en les darreres hores al BOE, la mascareta ha deixat de ser obligatòria al metro, autobusos, tramvies, taxis, trens i avions i només es manté als centres i serveis sanitaris i a les farmàcies. Tot i això, es recomana que les persones vulnerables o amb simptomatologia respiratòria continuïn utilitzant la mascareta. La ministra de Sanitat, Carolina Darias, va justificar la retirada per “l’estabilitat” de la situació de la covid-19, que presenta una “clara tendència a la baixa”.

Fa uns dies, en una entrevista a l’ACN, el director general de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Pere Torres, va admetre que últimament s’havia produït una “deserció” en l’ús de la mascareta al transport públic i que per a l’organisme suposava una situació de “difícil gestió” perquè havia d’anar recordant-ne el seu ús obligatori i al mateix temps no estava dotat amb els mitjans per fer complir la norma als usuaris.

En un comunicat aquest matí, l’ATM ha explicat que ara s’actualitzarà la senyalització al transport públic i els avisos de megafonia, web i missatges per xarxes socials i es passarà a demanar un “ús responsable” de la mascareta eliminant-ne l’obligatorietat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia