Urbanisme

MOBILITAT

Vistiplau a la reforma la Gran Via Pau Casals de Roses

La millora afectarà la vorera del costat de muntanya entre la rotonda de Mas Oliva i l’estació de busos

El projecte executiu va rebre ahir l’aprovació del plenari municipal

El projecte de reforma de la vorera del costat de muntanya de la Gran Via Pau Casals, entre la rotonda del Mas Oliva i l’estació d’autobusos a Roses va rere ahir el vistiplau del ple municipal. Amb aquesta actuació es vol uniformitzar i enjardinar aquest cèntric espai urbà per millorar la circulació de vianants, l’accés a habitatges i comerços i el paisatge urbà d’aquest neuràlgic espai del centre de Roses. S’actuarà sobre una superfície total de 2.397 m2 i una longitud de 303 metres i el pressupost total del projecte és de 425.000 euros.

L’existència de franges de sòl privat ha provocat que al llarg del temps s’instal·lessin murets divisoris entre propietats, desnivells i graons, jardineres, caixes d’escomeses i pavimentacions heterogènies, que dificulten el pas dels vianants per la vorera i l’accés als habitatges i als comerços, a més de devaluar la qualitat del paisatge urbà de la Gran Via. Per solucionar aquesta situació, el consistori iniciarà en breu els expedients d’expropiació dels trams de vorera privat, per tal de poder dur a terme la reforma integral aprovada pel ple.

El projecte inclou els treballs de la nova pavimentació, la incorporació d’una franja enjardinada d’1,8 m d’amplada al llarg de tota la vorera amb plantació d’arbrat -fins ara inexistent en aquest cantó de vorera- i espècies arbustives de baix consum hídric, l’adaptació de les xarxes de serveis a la nova pavimentació, la substitució de l’enllumenat públic per un sistema més eficient, així com la senyalització i el mobiliari urbà necessaris.

La Gran Via de Pau Casals es una de les avingudes que suporta una major quantitat de trànsit rodat dins del nucli urbà de Roses, a més d’estar situada en una zona urbana amb una elevada densitat de població. Actualment, les voreres d’aquesta avinguda tenen diferents amplades i en alguns trams petits murets, caixes i armaris de serveis, que creen desnivells i suposen un entrebanc per a la circulació dels vianants i per a l’accés als edificis.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

MEDI AMBIENT

Veïns de Camarles qüestionen els riscos de la planta de biogàs

CAMARLES
Societat

Mor Ramón Fonseca, fundador del bufet d’advocats Mossack Fonseca

Alumnes d’escoles i instituts faran de periodistes per un dia a la UAB

Cerdanyola del Vallès
agricultura

Els vinyataires fora de DO s’organitzen

barcelona

Tretze companyies actuaran enguany al Festival Internacional de Titelles

Gavà

Primer seminari català sobre Arxius i Turisme

lloret de mar
SOCIETAT

La Policia Local de Vilanova i la Geltrú crea una unitat contra l’incivisme

vilanova i la geltrú
SEGURETAT

Col·locaran 575 sensors de risc químic a l’entorn petroquímic de Tarragona

TARRAGONA

L’oposició força un ple per tractar les suposades irregularitats d’un regidor

lloret de mar