Infraestructures i serveis

Sabadell proposa que la Ronda Nord sigui soterrada

És la “proposta de màxims” que farà arribar al govern de la Generalitat pel seu terme municipal després que l’executiu català i l’espanyol signessin el protocol per redactar i finançar el tram de la B-40 entre Terrassa, Sabadell i Castellar

L’Ajuntament de Sabadell proposarà al govern de la Generalitat un traçat soterrat per a la ronda Nord, segons ha avançat el Diari de Sabadell i ha confirmat l’ACN de fonts municipals. El consistori vallesà vol que el vial que ha d’unir Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès, i que ha de donar continuïtat al traçat actual de la B-40 o quart cinturó des de Terrassa, transcorri pel seu terme municipal amb dos túnels de dos carrils per sentit.

Els túnels tindrien uns sis quilòmetres de longitud, es farien utilitzant una tècnica similar a la de l’ampliació d’FGC i anirien des del Parc Agrari, ubicat al límit del terme municipal, fins a la carretera de Prats de Lluçanès, on connectaria amb l’actual ronda Oest. El traçat és una “proposta de màxims” i una “primera aproximació” del departament d’Urbanisme de Sabadell.

El govern municipal liderat per la socilaista Marta Farrés ha encarregat un estudi a una enginyeria per conèixer la viabilitat econòmica. “Tot el que sigui possible ha d’anar soterrat. Serà una ronda, no un carrer o un carril bici. Un carril per banda seria quedar-nos com fins ara i no podem gastar per gastar”, ha comentat Farrés en declaracions al Diari de Sabadell. Segons el consistori de la cocapital del Vallès Occidental, aquest projecte sota terra evita molèsties als veïns i redueix l’impacte paisatgístic, però també és més costós: entre 90 i 100 milions d’euros, que podria ser de més de 200 milions i se suma el traçat fins a Terrassa.

La proposta es produeix després que el juliol passat el govern espanyol i el de la Generalitat van signar el protocol que ha de garantir la redacció i el finançament per a fer realitat la Ronda Nord de la B-40 a canvi de 914 milions per a infraestructures. Així es desencallava una dels qüestions que van permetre que el PSC donés suport als comptes de la Generalitat, tot i que ERC està en contra d’aquesta infraestructura, i el conveni definitiu està previst que es faci efectiu el proper mes de novembre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SOCIETAT

Neixen polls de falcó pelegrí al Port de Tarragona, el segon cop en deu anys

TARRAGONA
MEDI AMBIENT

Primera instal·lació fotovoltaica amb doble orientació est-oest a la UdL

LLEIDA
SOCIETAT

La Transéquia genera un impacte econòmic al Bages de 300.000 euros

MANRESA

Mor el conductor d’un cotxe en un xoc frontal amb un autocar

SALDES
MEDI AMBIENT

Tarragona, distingida com a municipi compromès amb la biodiversitat marina

TARRAGONA

Foc forestal a Batea que s’estén cap a l’Aragó

BATEA

Manresa reprèn les obres de rehabilitació de la Torre Lluvià

MANRESA
educació

El Narcís Monturiol, pioner en la formació de tècnics en renovables

figueres
SOCIETAT

Badalona crema el dimoni que apuja els preus davant més de 115.000 espectadors

BADALONA