Infraestructures i serveis

Capella demana incloure l’R4 al traspàs de Rodalies per evitar accidents com el de Vacarisses

La consellera de Territori, Ester Capella, ha urgit a l’estat espanyol que inverteixi en el manteniment de la línia R4 per evitar esllavissades com la que diumenge hi va haver a Vacarisses–la quarta des del 2009– i també ha demanat que la línia s’inclogui en els acords pel traspàs integral de Rodalies al govern per garantir-ne el manteniment. La consellera ha reclamat a Adif les inversions pendents des de l’accident del novembre del 2018 després d’esfondra-se la paret d’un pas en trinxera provocant la mort d’un dels 133 passatgers. La responsable de la conselleria de Territori també ha recordat que al 2022 l’ens estatal només va executar el 21% del previst.

En una visita al municipi dos dies després del descarrilament d’un tren degut al despreniment de roques, Capella ha denunciat una “falta d’inversions històriques” i ha acusat l’executiu estatal d’opacitat respecte les actuacions fetes: “No sabem què inverteixen ni de quina manera ho fan”. La consellera considera que amb el traspàs es millorarà la gestió i podran garantir un millor manteniment. El secretari de Mobilitat i Infraestructures, Marc Sanglas, ha fet per carta la reclamació sobre l’R4 al president d’ADIF, en la qual també li demana que informi “amb caràcter urgent i detallat” sobre les causes del descarrilament de diumenge.

La consellera ha assegurat que l’explicació de les esllavissades que acumula l’R4 –les més importants el 2009, 2011, 2018 i 2024– és una “manca d’inversió històrica” que, ha apuntat, s’estén al conjunt de la xarxa ferroviària “tant pel que fa al manteniment de les vies, com de les estacions, les tanques o els canyissars que dificulten l’entrada dels bombers quan hi ha un incendi”.

L’alcalde de Vacarisses, Toni Massana, ha tornat a reclamar una vegada més a l’Estat espanyol que executi inversions a la zona. “Fa anys que estem avisant dels riscos”, ha subratllat Masana, que ha lamentat que ADIF no hagi contactat amb el govern local dos dies després del descarrilament. Masana ha augurat que si la titularitat fos de la Generalitat “hi hauria una gestió més propera i millor” i ha dit que, mentre el traspàs no arribi, “Adif i Renfe han de fer el manteniment necessari”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

infraestructures

L’R3, R4, R7 i R12 afectades pel robatori de coure tornen a la normalitat

barcelona
MEDI AMBIENT

El govern aposta pel reagrupament de ramats per evitar atacs de l’os bru

Boldís
SERVEIS

Més freqüència de pas en el bus del Parc Nacional d’Aigüestortes

Pobla de Segur
societat

Mor Mari Valldeperas, històrica del voluntariat a Sabadell

societat

900 joves atesos en set mesos al servei d’acompanyament emocional del govern

barcelona
Girona

El PSC, indignat per la pèrdua de línies a La Baldufa

Girona
MEDI AMBIENT

El pàrquing regulat per accedir al pantà de Sau es reactivarà el dia 22

Sau
Medi Ambient

El pantà de Sau s’omple de curiosos per tornar a veure l’església envoltada d’aigua

barcelona
SALUT

Castelldefels inicia les obres del tercer CAP

Castelldefels