Infraestructures i serveis

SOCIETAT

L’electricitat, el gas i aigua, els serveis amb més reclamacions al Vallès Oriental

Les reclamacions vinculades a serveis d’electricitat, gas i aigua i presentades a l’Oficina de Consum del Consell Comarcal del Vallès Oriental el 2023 van sumar el 23,26% del total, encapçalant els primers llocs en la llista de demandes. L’any passat el percentatge va arribar al 29,19%. Segons la informació feta pública per l’ens supramunicipal, la resta de reclamacions es completen amb els serveis de telecomunicacions i internet amb un 11,75%.

En total es van tramitar 817 reclamacions, de les quals 190 corresponen a serveis d’electricitat, aigua i gas, 117 a altres serveis (immobiliària, construcció, cura personal, manteniment llar, manteniment i reparació vehicles, serveis funeraris, etc), i 113 béns de consum/productes (aliments, roba, aparells domèstics, cotxes, etc).

Els serveis de telecomunicacions i internet han rebut 96 reclamacions, els serveis de transport, 71 i els serveis immobiliaris i serveis financers, 64 cadascú. Tanquen la llista de reclamacions les vendes a distància (53), els serveis de viatges i oci (45) i serveis d’ensenyament (4). El 56,60% de les reclamacions tramitades en arbitratge estimen la sol·licitud presentada per la persona consumidora i el 37,74% estimen en part la sol·licitud presentada i només un 5,66% desestimen la pretensió de la persona que ha presentat la reclamació.

Pel que fa a les consultes, aquestes han experimentat un augment del 4,38% respecte a l’any 2022. En total, se n’han rebut 572. D’aquestes, 142 corresponen a serveis de gas, electricitat i aigua. Li segueix en segon lloc els béns de consum amb 97 consultes, i els serveis de telecomunicacions i internet amb 93. El total de casos atesos a l’Oficina han estat 1.399 (817 reclamacions; 572 consultes; 10 queixes).

Per altra banda, destaca que el 2023 s’han obert 203 actuacions (inspeccions) al Vallès Oriental. Les causes han estat: incompliment de normativa de productes, incompliments de seguretat, manca de documentació comercial en català, no s’informa de l’horari de l’establiment, no consten la totalitat dels preus dels menjars i begudes que s’ofereixen, no s’anuncia l’existència de fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia, o incompliments d’etiquetatge del producte.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Sonia Giménez
PRESIDENTA DE L’OBSERVATORI DE L’AIGUA DE TERRASSA (OAT)

“En la gestió de l’aigua cal valentia i requereix consens”

TERRASSA
INFRAESTRUCTURES

Comença l’obra de l’estació de busos de Lleida que es posarà en marxa el 2026

LLEIDA
Olot

El Cornamusam aposta per la programació de quilòmetre zero

Olot
Educació

L’Ajuntament de Badalona treu els estudis universitaris del Carme per posar-hi oficines

Badalona
OCi

La Fira d’Abril ignora la SGAE i no paga els drets d’autor

barcelona
GIRONA

Volen que l’edifici de la UNED sigui centre de dia i refugi climàtic

girona
salut

L’hospital del Mar demostra la conveniència de tallar el fre lingual

Barcelona
SAlut

Bellvitge fa la primera reducció d’estómac robòtica del país

L’Hospitalet de Llobregat
SOCIETAT

Les entitats d’ajut reclamen polítiques socials efectives als nous Parlament i govern

barcelona