Societat

solidaritat

La segona edició d'“un dia per donar” permet triar entre més de 200 projectes

El Banc de Sang fa una crida per doblar avui el nombre de donacions d'un dia normal

La contraproposta al Black Friday es proposa superar els 400.000 euros del 2015

Doblar el nom­bre de dona­ci­ons de sang que hi ha en un dia nor­mal i arri­bar a les 2.000. Aquest és l'objec­tiu del Banc de Sang i Tei­xits de Cata­lu­nya per avui, que se cele­bra “un dia per donar” (Giving Tues­day). “Vine amb la mare, el fill, l'amiga, el com­pany de feina, el cosí segon o el veí de dalt. Amb qui vul­guis, però acom­pa­nyat! T'hi espe­rem de dos en dos!”, pro­posa el Banc de Sang apro­fi­tant l'onada solidària que es pretén crear avui però esten­dre-la al llarg de tot l'any. En el dia d'avui, hi ha sang a Cata­lu­nya per a les neces­si­tats dels pròxims deu dies.

El Giving Tues­day és una ini­ci­a­tiva impor­tada dels EUA que intenta pro­moure acci­ons solidàries just després de dues jor­na­des durant les quals s'ha incen­ti­vat el con­su­misme sense fre, el Black Fri­day –que va ser diven­dres– i el Cyber Mon­day –ahir–. La pro­posta va començar l'any pas­sat a Cata­lu­nya i en aquesta segona edició els pro­mo­tors con­fien doblar la xifra de 400.000 euros que es van acon­se­guir el 2015. “Va ser una recap­tació mode­rada si la com­pa­rem amb els 211 mili­ons de dòlars dels EUA o els 50 mili­ons de lliu­res de la Gran Bre­ta­nya”, afirma Ricard Valls, soci de Zohar, una de les orga­nit­za­ci­ons impul­so­res de la ini­ci­a­tiva.

Una donació de sang con­junta de repre­sen­tants de diver­ses enti­tats par­ti­ci­pants en el Giving Tues­day a la uni­tat mòbil de Banc de Sang ins­tal·lada al Por­tal de l'Àngel de Bar­ce­lona donarà demà a les onze del matí el tret de sor­tida a la jor­nada. De les 300 enti­tats de tot l'Estat que hi par­ti­ci­pen amb els seus pro­jec­tes aquest any, 200 són de Cata­lu­nya.

Per triar en quina es vol par­ti­ci­par es pot con­sul­tar www.​giv​ingt​uesd​ay.​cat fins al 31 de desem­bre d'aquest any. Salut, infància i joves, inves­ti­gació, dis­ca­pa­ci­tat i coo­pe­ració inter­na­ci­o­nal són els apar­tats en què hi ha més pro­pos­tes, que van des de la lluita con­tra el càncer, l'accés a un habi­tatge digne o la lluita con­tra el canvi climàtic. Així, Met­ges sense Fron­te­res demana diners per a un pro­grama con­tra la des­nu­trició dels des­plaçats per la guerra a Nigèria; Dolls4­girls demana nines per por­tar a les cri­a­tu­res que viuen als camps de refu­gi­ats de Grècia, men­tre que la Fun­dació Josep Car­re­ras con­tra la Leucèmia recull fons per man­te­nir i aug­men­tar la xarxa de pisos per a paci­ents i fami­li­ars que s'han de des­plaçar fins a Bar­ce­lona per rebre trac­ta­ment, i Creu Roja fa una crida per reco­llir jogui­nes noves, no sexis­tes i no bèl·liques per als Reis.

Aquest any el Giving Tues­day, seguint el lema Menys con­su­mir i més donar, es fa en 71 països. Es tracta d'un movi­ment soli­dari sor­git als EUA fa qua­tre anys amb el suport de la fun­dació Bill & Melinda Gates, Face­book i Pay­Pal, entre altres.

La rea­li­tat és que entre el Black Fri­day i el Cyber Mon­day es fac­tu­ra­ran 600 mili­ons d'euros, 1.500 cops menys que en el pas­sat Giving Tues­day –400.000 euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.