Societat

catalunya nord

cooperació sanitària

Néixer i morir a l'hospital de Puigcerdà serà més fàcil pels cerdans nord-catalans

França considerava fins ara que els cerdans de nacionalitat francesa tractats a Puigcerdà estaven a l'estranger

La cimera hispanofrancesa ha arribat a un “acord tècnic” pels pacients transfronterers

Les famílies dels nadons i els difunts de nacionalitat francesa a les instal·lacions de l'hospital transfronterer de Puigcerdà es trobaven, fins ara, amb complicacions i impediments administratius pel fet d'haver nascut o mort “a l'estranger” per a l'administració francesa. Això malgrat que visquessin a poca distància de l'hospital, en alguns casos a menys de tres quilòmetres. Els nadons s'havien d'anar a inscriure a l'estat civil del consolat francès de Barcelona en el termini de trenta dies, perquè la seva ciutadania francesa fos reconeguda. Els difunts havien de ser “repatriats” amb taüts de zinc o plom com si haguessin mort a milers de quilòmetres de distància, sense possibilitat per a la família de veure el cos ni d'incinerar-lo.

El senador francès François Calvet, batlle de la població nord-catalana del Soler, ho havia denunciat ja l'any 2011 quan es començava a parlar del projecte d'hospital transfronterer. “Aquests tràmits van provocar un cert enrenou a l'obertura de l'Hospital de Cerdanya, ara fa més de dos anys”, recorda Calvet.

Acord en la cimera hispano-francesa de Málaga

El tema va ser evocat, sense donar-hi solució, a la cimera franco-espanyola de Saragossa, el 25 de juny de 2008. Finalment, un “acord de cooperació tècnica” ha estat aprovat a Màlaga, a l'ocasió de la cimera franco-espanyola del passat dilluns 20 de febrer.

S'ha acordat un procediment que “permetrà d'ara endavant el trasllat de cossos amb com únic document sanitari exigit el salconduit mortuori lliurat per l'hospital” explica el senador nord-català.

Els nadons de famílies amb nacionalitat francesa de l'Alta Cerdanya podran inscriure.ls al registre civil francès en les mateixes instal·lacions de l'hospital de Puigcerdà, sense haver de desplaçar-se fins el consolat de Barcelona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

šQUART

Les víctimes del mestre de bateria descriuen un patró de conducta

QUART
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Ruixats al nord i al terç sud

Barcelona
Ciutat del Vaticà
Religió

L’Església debat el seu futur

Roma
TOT RECORDANT

Montserrat Capdevila i la propietat commutativa

GIRONA

L’Ajuntament i el GEiEG compartiran instal·lacions

girona
Societat
L’acolliment familiar

Una llar de pas

BLANES / RIELLS I VIABREA (LA SELVA)
mobilitat

Els retards a rodalies es doblen en deu anys

barcelona
La Fundació de l’Esperança ha atès 7.931 persones en deu anys
societat

La Fundació de l’Esperança ha atès 7.931 persones en deu anys

barcelona
barcelona

Collboni proposa ampliar l’AMB i fer-ne una “metròpoli federal”

barcelona