Societat

Xarxa de trens deficitària

Els usuaris del tren de Cervera i Portbou es mobilitzen

Un centenar de persones van reunir-se a la Catalunya Nord per denunciar el servei ferroviari “vergonyós” de Renfe i SNCF i una trentena van participar en una marxa entre les dues estacions

Els usuaris del tren que uneix Cervera i Portbou n'estan farts i ahir es van tornar a reunir per denunciar el “vergonyós” servei que ofereixen Renfe i SNCF. La mobilització va ser concorreguda i almenys un centenar de persones, entre usuaris i representants municipals –alcalde i regidors de Cervera i un representant del Consell General dels Pirineus Orientals–, van coincidir a reclamar més interconnexions entre les dues estacions.

A primera hora, a quarts de deu del matí d'aquest dissabte, just quan el Rodalies que arriba a Cervera de la Marenda torna de buit a Portbou, una trentena d'usuaris van sortir a peu des de l'estació francesa cap a la catalana. Una marxa que volia denunciar el que qualifiquen de “vergonyós servei ferroviari entre les dues localitats transfrontereres”.

El president de l'Associació Defensem el Tren de l'Empordà, Josep Maria Loste, va manifestar que “no hi ha voluntat política” a més de denunciar una “falta alarmant de coordinació” entre els dos governs. “No s'explica per què el tren que retorna de Cervera a Portbou ha d'anar buit, i viceversa”, va protestar Loste. Recorda que des que al desembre es va suprimir la ruta nocturna que unia París amb Barcelona, han quedat sense cap tren des del vespre fins a quarts de dotze del migdia de l'endemà.

L'alcalde de Portbou, Josep Lluís Salas, també va expressar que se senten “marginats” i va anunciar que pròximament es reunirà amb el delegat del govern espanyol, Enric Millo, per tractar la situació de les diferents infraestructures que afecten el municipi. “Parlarem de l'N-260 i altres qüestions, però sobretot em vull centrar en l'estació de tren”, va destacar.

Per la seva banda, François Schneider, un usuari de la Catalunya del Nord, va remarcar que aquesta situació els “perjudica”. Per feina ha de desplaçar-se dos dies a la setmana a Barcelona i ara, en no tenir trens, es veu obligat a agafar el cotxe. També va lamentar la situació del seu germà, que “fa mans i mànigues” per portar la seva filla a la guarderia. “A Cervera no hi ha llar d'infants i ha d'anar a Portbou. I sense el tren es fa més complicat”, va explicar.

LA XIFRA

1
euro costen els bitllets per internet entre Cervera i Avinyó, una mesura que voldrien que s'apliqués aquí.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El web de l’Àrea privada ciutadana de la Generalitat, ara més senzilla i amb més serveis per a les persones

Olot

La pressió veïnal fa reestudiar la urbanització de Montolivet

Olot

Nomenen Joaquim Mundet i Creus, fill predilecte de Cassà de la Selva

CASSÀ DE LA SELVA
salut

La primera fase del futur parc sanitari Joan XXIII s’enllestirà aquest trimestre

tarragona

El CAFGi veu inviable l’aplicació del decret d’obertura de piscines

GIRONA

L’Antic Hospital de Sant Jaume de Mataró reubicarà els nous interns a altres centres

mataró
LA CRÒNICA

Terricabras, patrimoni polifacètic

El 2028 s’enderrocarà l’edifici Venus de la Mina

Sant Adrià de Besòs

Campanya per omplir les motxilles d’infants vulnerables que van de colònies

Barcelona