Societat

La ciutat al sud del sud

La ciu­tat de Múrcia està divi­dida en pri­mera instància pel riu Segura. Al nord hi ha el cen­tre de la ciu­tat, el nucli antic i els bar­ris més ben con­nec­tats entre ells. Al sud, els bar­ris del Car­men i de l’Infante Don Juan Manuel, con­nec­tats amb el cen­tre pels vuit ponts que tra­ves­sen el riu. I encara més al sud que­den les vies fer­roviàries i els bar­ris i les peda­nies que el tren –inau­gu­rat a finals del segle XIX– va dei­xar encara més aïllats del cen­tre: San­ti­ago el Mayor, San Pío X, Bar­ri­o­mar, el Pro­greso, la Ermita del Rosa­rio, Patiño... En total una població de 180.000 per­so­nes que si vol anar a tre­ba­llar, a fer ges­ti­ons o tan sols de com­pres als grans cen­tres comer­ci­als no té altre remei que tra­ves­sar les vies per un dels dos punts de per­me­a­bi­li­tat: els pas­sos a nivell de San­ti­ago el Mayor i el de la zona de Los Gar­res. El soter­ra­ment que exi­gei­xen els veïns faci­li­ta­ria la con­nexió amb el cen­tre, per això pro­po­sen alter­na­ti­ves perquè no s’hagi de posar d’excusa l’arri­bada de l’AVE per man­te­nir les vies en superfície.

“Si tenen tanta pressa, fins i tot accep­tem l’arri­bada de l’alta velo­ci­tat, però amb alguns con­di­ci­o­nants, no volem que hi hagi línies elec­tri­fi­ca­des amb 25.000 volts a escas­sos mes­tres de cases, esco­les, ins­ti­tuts... Per això pro­po­sem una alter­na­tiva, l’arri­bada a una estació prèvia”, explica Joaquín Con­tre­ras, que posa com a exem­ple el cas de València, on l’AVE s’atura a l’estació Joaquín Soro­lla men­tre no s’enlles­teix l’arri­bada al cen­tre de la ciu­tat; o la pro­posta a Alme­ria, on es pre­veu que l’alta velo­ci­tat s’aturi pro­vi­si­o­nal­ment a l’estació de Huércal-Via­tor fins que no se soterri l’estació defi­ni­tiva al barri d’El Puche, “molt sem­blant al nos­tre barri del Car­men”, remarca Con­tre­ras.

“Nosal­tres –afe­geix el por­ta­veu de Soter­ra­mi­ento Mur­cia– pro­po­sem l’alter­na­tiva de l’estació del muni­cipi de Beniel. És una estació nova que està adap­tada al pas de l’alta velo­ci­tat. Es podria acon­se­guir que el tren AVE hi parés sim­ple­ment fent les anda­nes un pam més altes del que són ara, per faci­li­tar que es pugui entrar i sor­tir dels vagons. És una inversió menor que no impli­ca­ria mal­ba­ra­tar recur­sos.”

D’aquesta manera es podrien dur a terme les obres de soter­ra­ment sense pro­vo­car més mal­de­caps als veïns.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.