Societat

El Prat es marca el repte de conquerir la ruta de Tòquio

El vol directe amb la capital nipona és un dels objectius de creixement

Es vol continuar creixent també en càrrega

L’aeroport del Prat té un CDR especial que s’està convertint en un veritable dinamitzador de la seva activitat. És el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA) format per Generalitat, Ajuntament, Aeroport i Cambra de Comerç, que ahir va presentar el seu balanç d’actuació des del 2015 i els plans de futur per a aquest any, i que són guanyar noves rutes de vols directes i, sobretot, aconseguir la connexió sense escales amb Tòquio.

La del Japó és de les poques capitals mundials que avui dia encara no tenen cap vol directe amb l’aeroport del Prat, com sí passa amb les grans ciutats de Nord-amèrica, la Xina i, per descomptat, Europa. Fonts aeroportuàries consultades per aquest diari atribueixen al temor dels japonesos per la situació política de Catalunya el fet que encara no s’hagi concretat aquesta ruta, mentre que el responsable de la mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, va desmentir aquesta idea assegurant que “la situació política del país no ha dilatat la decisió de les companyies de cara a les noves rutes”.

Els plans estratègics del CDRA es basteixen sobre la base de la demanda de rutes que avui no són servides. Actualment hi ha 4,5 milions de passatgers que aterren al Prat provinents de grans capitals i que ho han de fer després de realitzar una escala. Destaquen els 182.000 passatgers de Tòquio o els 89.000 de Ciutat de Mèxic. Aquests ciutats, amb Bangkok, Santiago de Xile i Delhi són les prioritats del CDRA en la recerca de noves rutes directes.

El creixement també ha de venir pel reforç de rutes que ja existeixen però en què no es cobreix prou la demanda, circumstància que obliga molts passatgers a volar a Barcelona o des de Barcelona fent escala en un altre aeroport europeu. Algunes ciutats amb més demanda que oferta de vols directes, i per tant amb capacitat de creixement, són Nova York, Buenos Aires o Xangai.

Els objectiu de creixement de l’aeroport de Barcelona han de permetre consolidar el “salt d’escala” que ha fet, en paraules de Ricard Font, i consolidar també el creixement no només en passatgers sinó en mercaderies, com va subratllar el president de la Cambra de Comerç, Miquel Valls. Per la seva part, la directora de l’aeroport, Sonia Corrachano, va afirmar que cal insistir en la desestacionalització de l’aeroport, per ampliar-ne la capacitat, mentre que el primer tinent d’alcalde de Bacelona, Gerardo Pisarello, va elogiar la feina del CDRA com a bona mostra de col·laboració entre administracions.

LA FRASE

L’aeroport del Prat ja ha fet un salt d’escala i té els 50 milions de passatgers a tocar
Ricard Font
secretari de territori i mobilitat


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Nou episodi en la guerra per les terrasses

Barcelona
El millor camp per on córrer
crònica

El millor camp per on córrer

Memorial sota els pantans

Barcelona
Societat

L’Ajuntament de Badalona no paga i l’únic centre públic d’acollida tancarà

Badalona
SOCIETAT

Creen la comissió del Pacte per la Ronda de Dalt que decidirà els usos en el tram cobert

barcelona
Societat

Mor el periodista José Antonio Sorolla

Renovaran sis depuradores i col·lectors a tres urbanitzacions

TERRASSA
MEDI AMBIENT

Comencen les actuacions prèvies per a la restauració ambiental del meandre de Flix

FLIX
trànsit

L’enxampen a 195 km/h en una carretera limitada a 90

Ciutadilla