Societat

ANDREA ARQUERO

CEO DE LA FIRMA DE MODA ANTONIO MIRÓ

“Com a marca catalana, el nostre lloc és a la 080 Barcelona Fashion”

El grup Antonio Miró compleix 40 anys i ho fa amb una implicació total en la 080 Barcelona Fashion, amb una col·lecció inspirada en el món del rock i anunciant l’entrada a la venda ‘on-line’

La firma Antonio Miró compleix 40 anys. Com s’arriba a un aniversari així en un món tan canviant i tan frenètic com el de la moda?
Hi arribem havent aconseguit mantenir l’essència de la marca tots aquests anys i amb molts projectes: amb la il·lusió de la nova col·lecció Rock, que presentarem a la 080 Barcelona Fashion aquesta setmana vinent, i amb reptes que encetarem aquesta primavera com ara el de la venda on-line.
La col·lecció Rock, d’Albert Villagrasa, serà el centre de la desfilada a la 080 Barcelona Fashion?
Sí, el nostre director creatiu, Albert Villagrasa, presentarà Rock, una col·lecció trencadora, inspirada en el món dels roquers més clàssics: en el moment en què s’apaguen els llums, s’encenen els focus, sona la música, i l’estrella salta a l’escenari. També es pot interpretar com una celebració del quaranta aniversari, pensant en els inicis. L’Albert sempre s’inspira en temes molt especials. L’any passat ens va sorprendre amb Orígens, una col·lecció basada en l’artesania, en allunyar-se de la tecnologia, i després, a la col·lecció d’estiu hi reflectia el món de Sorolla. Aquesta nova col·lecció també sorprendrà, perquè manté el fer artesanal, amb duresa i romanticisme a la vegada. L’Albert ha sabut capgirar les tendències actuals, però mantenint aquella identitat que tothom reconeix en les peces d’Antonio Miró. Són molts anys treballant junts i ha guardat l’essència dels orígens quan es va crear la marca a Barcelona.
Barcelona és un plus per a una firma de moda?
Sí, Barcelona és molt important i crec que també s’ha de destacar com es mou el sector a la resta de Catalunya, amb esdeveniments importants i innovadors que se celebren a ciutats com Igualada, Vic o Girona, en els quals participem, on també es dona protagonisme al sector tèxtil i al comerç. Nosaltres intentem ser-hi presents i, de moment, les experiències han estat gratificants.
En els darrers dos anys, Antonio Miró ha aconseguit dos guardons a la 080 Barcelona Fashion. Com valoren la relació que tenen amb aquesta cita de la moda?
La firma Antonio Miró ha estat sempre vinculada a la ciutat de Barcelona i s’hi ha inspirat pel seu caràcter urbà i cosmopolita. És important per a nosaltres ser presents a la Barcelona Fashion i haver vist reconegut el nostre treball. Hem aconseguit dos premis seguits! Hi vam tornar fa cinc anys i vam apostar per ser-hi perquè crèiem que, en ser nosaltres una marca catalana, aquest era el nostre lloc.
La 080 Barcelona Fashion aposta per obrir-se, per la internacionalització.
Sí, creiem que estem en un bon camí. S’han fet molts canvis i la idea d’obrir-se a l’exterior és bona tot i que és un repte, també. El 40% dels clients de la nostra botiga és internacional, per tant l’aparador exterior no es pot rebutjar. A més, tota la feina vinculada a l’art i també el showroom és bonic. Hauríem de mirar d’arribar a tothom, potser amb algun esdeveniment més obert, amb grans pantalles en alguna desfilada per integrar més públic, perquè les desfilades et permeten arribar a molts àmbits del disseny.
Perquè el grup toca molts sector diferents?
Sí, som una marca que funciona mitjançant llicències. Hi ha un centre del negoci, que som nosaltres, i ajudem els nostres llicenciataris en tasques de disseny i posicionament. Intentem buscar partners especialitzats en cada sector que toquem. Creiem que aquesta és la millor manera de créixer. Creem una col·lecció i sobre la base d’això fem totes les llicències i creem tots els dissenys, en alguns més ràpid i altres en paral·lel a la col·lecció. Es crea un concepte i tot gira entorn d’aquella idea: per a l’estiu que ve tenim el concepte del mar, i ja s’han decidit els colors, les bases de disseny sobre les quals treballar. Aquesta botiga on ara estem, la concept-store, també és una llicència amb la qual estem molts involucrats.
És una botiga, un escenari i també sala d’exposicions?
És una botiga diferent, on muntem esdeveniments amb molts partners que tenim des de fa molts anys. També es donen oportunitats a artistes, fotògrafs o pintors, a qui es cedeix l’espai per exposar. La concept-store serà l’escenari de la celebració dels 40 anys, que farem a la primavera. Recollirem la història de la firma i hi anunciarem la nostra aposta pel futur, amb la venda on-line com a gran novetat.
La venda ‘on-line’ és una realitat ja en el sector de la moda.
És imprescindible ser-hi. Ho presentarem a final de març, amb la nova col·lecció juntament amb els nostres productes de continuïtat. Crec que ens ajudarà molt en línies noves com la de nen, en la qual hem entrat fa poc, i en la de dona, per la qual també apostem fort.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El Parc Agrari del Baix Llobregat denuncia l’increment dels abocaments il·legals

Barcelona

Girona busca el model més idoni per al Mercat del Lleó

GIRONA
coronavirus

L’OMS manté la Covid-19 com una emergència sanitària internacional

ginebra

Tres nits sense llum en dues urbanitzacions de Llagostera

LLAGOSTERA

Els Mossos aplicaran mesures per intentar reduir l’ús d’armes blanques

Barcelona

Els jutges de Figueres se sumen a les reivindicacions dels funcionaris

FIGUERES

La Generalitat sufragarà la clausura de l’abocador de Solius

LLAGOSTERA / SANTA CRISTINA / D’ARO

Fil a l’agulla per trobar alternatives per al triatge

LA BISBAL D’EMPORDÀ

Reciclatge gironí de maquinetes d’afaitar

Girona