Societat

El tram de la línia R4 on hi va haver l’accident seguirà tancat

La pressió del sindicat Semaf obliga Renfe a rectificar i mantenir tancat el tram de la línia fins a esclarir el cas

Malgrat que dilluns al migdia Renfe havia assegurat que el tram de la línia afectada per l’accident mortal de divendres passat entre Manresa i Sant Vicenç de Castellet tornaria a la normalitat el matí següent, la negativa dels maquinistes a cobrir aquest servei va fer impossible el compliment de reobertura. Segons va assenyalat Lluís Moyano, maquinista i portaveu de Semaf, aquesta negativa va sorgir després de la reunió dels delegats de prevenció laboral per evitar “un perill greu imminent”. Moyano va exigir, també, una investigació “transparent i eficaç” per poder resoldre les deficiències i restablir el servei amb total normalitat i seguretat. D’altra banda, el portaveu de Renfe, Antonio Carmona, va explicar que l’empresa va escoltar les reivindicacions dels treballadors i la necessitat de ser garantistes amb la seguretat dels passatgers i treballadors, tot emfatitzant en la seguretat de les persones com a prioritat principal de la companyia i que, per aquest motiu, “no volen córrer” en la reobertura. Tot i això, Carmona va assegurar que, mentrestant, demanarien la implementació de “les mesures de seguretat complementàries per poder restablir el servei normal entre Sant Vicenç i Manresa.

Reclam d’inversió a l’R12

A Ponent, els alcaldes dels deu municipis per on passa l’R12 van posar de manifest, en una trobada a la Diputació de Lleida, el cúmul d’incidències que registra el servei d’aquest tren, i van reclamar inversions de manera immediata. Més enllà de l’escenificació de l’acord, la trobada va servir per acordar la reactivació de la Plataforma per la línia R12, que té la presència d’agents socials i econòmics i, segons la presidenta de la Diputació, Rosa Maria Perelló, “passar a l’acció”, concretant trobades amb el conseller de Territori i la ministra de Foment. Perelló va lamentar també la nul·la inversió de l’Estat en la línia en els últims anys.

LA FRASE

Estem reclamant millores i inversions perquè les tecnologies canvien i tot es pot millorar
Lluís Moyano
portaveu semaf


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Xavier Barranco
Cap de l’oposició de Portbou (Ara Portbou-Junts)

“Portbou continua sent un diamant en brut per treballar”

Portbou
Antoni Llabrés
President de l’Obra Cultural Balear (OCB)

“La principal amenaça per al català a les Balears ve dels poders públics”

Barcelona

El PSSJD investiga l'ús de substàncies piscodèliques contra la depressió resistent

Sant Boi de Llobregat
SANT PERE PESCADOR

Insten l’Estat a expropiar el sòl privat a la gola del riu Fluvià

SANT PERE PESCADOR
TORROELLA DE MONTGRÍ

Conflicte perquè la guingueta de Mas Pinell serà del Delfín Verde

TORROELLA DE MONTGRÍ
Tretze pagesos cedeixen l’espai per al vial de Santa Susanna
URBANISME

Tretze pagesos cedeixen l’espai per al vial de Santa Susanna

SANTA SUSANNA

Un cotxe amb càmera de lectura de matrícules controlarà la zona blava

Lleida
MEDI AMBIENT

Caminada a Calella per donar valor a un paratge natural amenaçat per un nou enllaç a l’autopista

CALELLA

Dues cooperatives d’habitatge faran 283 pisos protegits al Parc de l’Alba

Cerdanyola del Vallès