Societat

La reobertura de la línia R4, pendent dels informes que encara elabora Adif

Els alcaldes del Bages no descarten accions legals si Foment no aposta per una solució definitiva per al tren

El servei entre Manresa i Sant Vicenç, amb bus

Encara no hi ha data per a la reobertura de la línia R4 de rodalies en el seu tram entre Terrassa i Manresa. Els tècnics d’Adif, empresa gestora de la infraestructura ferroviària, treballen encara en la redacció del “complex” informe sobre les causes del sinistre que divendres de la setmana passada va posar fi a la vida d’una jove maquinista conseqüència d’una topada frontal entre dos trens, un accident tan inesperat com inèdit en la història recent dels ferrocarrils a Catalunya i que ha descol·locat els experts de les empreses públiques del sector.

Després de l’anunci que va fer Renfe dilluns al vespre de la reobertura del servei per dimarts, que va anar seguit d’una rectificació immediata que cancel·lava aquesta decisió, des de l’empresa ferroviària s’és ara molt cautelós en afirmar quan podrà tornar a funcionar la línia R4 de rodalies i la R12, de mitjana distància, que transcorren per la via on hi va haver l’accident. Els maquinistes no volen tornar als trens fins a tenir garanties de plena seguretat i des de Renfe es passa la pilota a Adif argumentant que, fins que aquesta no aporti una solució que permeti actuar amb seguretat, els trens no tornaran a circular, i mentrestant el servei entre Manresa i Sant Vicenç de Castellet es fa amb autocar.

Farts d’haver de suportar una infraestructura ferroviària no només deficitària sinó francament perillosa, els alcaldes de les comarques de la Catalunya Central es van concentrar ahir davant l’estació de tren de Manresa per pressionar el Ministeri de Foment, al qual exigeixen una solució definitiva al problema. Si en el termini de quinze dies el ministeri no ha mogut fitxa, els responsables municipals es plantegen emprendre accions legals, segons va dir el president del Consell Comarcal del Bages, Ferran Astruch, durant la lectura d’un manifest. A la trobada hi havia representants locals de la comarca del Bages, el Berguedà, el Solsonès i el Moianès, als quals van fer costat dirigents del teixit associatiu i econòmic de la comarca, segons informa l’ACN.

Els alcaldes volen que Foment es comprometi a un calendari per executar les obres per valor de 350 milions d’euros que hi ha previstes en aquesta infraestructura ferroviària. “És un greuge històric que fa anys que suportem”, va dir Ferran Estruch, que va qualificar la situació d’“inadmissible”.

El representant dels alcaldes va recordar que els batlles exigeixen des del 2002 “les inversions promeses que afecten la seguretat de les persones” i que encara tenen pendent una entrevista amb el ministre de Foment, José Luis Ábalos, que van demanar formalment fa dos mesos.

En relació amb l’accident de divendres, els alcaldes també reclamen que s’investigui a fons i, si cal, de manera independent. “Aquí no quadren moltes coses”, va advertir Estruch.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El rector de la UdG supera amb nota el claustre

girona
LA CRÒNICA

Retrobament al punt quilomètric 30.9

Clam per l’R3 en els 40 anys del xoc de les Franqueses

les franqueses del vallès

Un papa global

Barcelona

Projecte contra la pobresa infantil al Ripollès

RIPOLL

Més pisos de lloguer protegit a Sant Joan

SANT JOAN LES FONTS
Societat

Preservar l’esperit de Sant Daniel

girona
SOCIETAT

Crítiques al Maresme i a Terrassa per les noves tarifes del transport

Els amos del garatge Forné acusen el govern de Girona d’inacció durant 10 anys

girona