Societat

A la Garrotxa, compartir un cotxe elèctric ja no resulta tan estrany

La cooperativa Som Mobilitat té 54 socis a la comarca

El Consell Comarcal signa un conveni amb l’entitat per fer servir un dels seus vehicles

Les xifres d’utilització de cotxes elèctrics a la Garrotxa –com a tot el país– encara no són per tirar coets, però ja hi ha signes que indiquen una tendència a perdre’ls la por. També hi ha algun símptoma que en la manera com ens desplacem les coses comencen a canviar. El cas de la cooperativa Som Mobilitat aglutina les dues impressions: aquesta entitat sense ànim de lucre, establerta a la comarca d’Olot tot just fa un any i mig, ja té 54 usuaris del seu servei de cotxe elèctric compartit (a tot Catalunya, 1.400). Només al llarg del 2018 van fer uns 15.200 km i –segons càlculs de Som Energia– van estalviar l’emissió de 3,5 tones de CO2. Pagant una tarifa molt assequible, els conductors concreten el moment i l’estona que el necessiten a través d’una app, recullen el vehicle en un dels tres pàrquings on estan estacionats i un cop l’han fet servir, el tornaran allà mateix (i el deixaran endollat).

A banda dels seus associats, Som Mobilitat té establerts convenis específics amb l’Ajuntament d’Olot i, des de la setmana passada, també amb el Consell Comarcal, institucions que d’aquesta manera tenen reservat un cotxe unes hores i uns dies a la setmana. “Això ja és una base sòlida i a partir d’aquí el que volem és créixer”, deien Sergi Batlle i Joan Naspleda, representants de la cooperativa, el dia de la presentació del conveni.

D’altra banda, des de fa uns mesos la cooperativa té un acord amb el sector turístic de la comarca perquè els visitants puguin fer servir els seus vehicles.El servei del cotxe compartit, però, és només una peça dels objectius de Som Mobilitat, ja que el seu objectiu final és canviar els hàbits cap a un model sostenible. “La prioritat és anar a peu; si no, en bici; després, transport públic i després, cotxe elèctric compartit”, resumia un dels cooperativistes.

El president en funcions de l’ens comarcal, Joan Espona, va avançar que s’estan fent gestions perquè tots els municipis de la Garrotxa tinguin un punt de recàrrega (ara n’hi ha a Olot, Beuda i Besalú).

LA XIFRA

15.200
km
van fer al 2018 els dos vehicles compartits que la cooperativa tenia en aquells moments a la Garrotxa

La “barrera psicològica” de l’autonomia

El fet que els vehicles elèctrics tinguin menys autonomia que els convencionals i que no hi hagi encara massa punts de recàrrega pel territori és una “barrera psicològica” que des de la cooperativa desmunten amb facilitat. Sergi Batlle ho argumenta així: “Els nostres arriben als 300 km. Quanta gent en fa tants, en un dia? És qüestió d’acostumar-se a endollar-los quan arribem a casa, i ja està.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

L’Escala vol definir un Pla Local de Joventut amb la participació

l’escala
medi ambient

Mataró canvia de lloc els peixos del Parc Central per la sequera

mataró

La UAB aprova un pla per assolir la neutralitat climàtica el 2030

Cerdanyola del Vallès
MEDI AMBIENT

El GironaNat recupera basses pluvials i en crea de noves

girona

Rècord de validacions a TMB coincidint amb Sant Jordi

Barcelona
CELRÀ

Canvien de lloc els concerts de nit de la festa major

celrà

Mig milió d’euros per netejar de pintades les persianes dels comerços

Barcelona

Èxit del simulacre d’avís per risc químic a Tarragona i les Terres de l’Ebre

Tortosa
Regne Unit

La desbandada de cinc cavalls de l’exercit provoca el caos a Londres

Barcelona