Societat

A la Garrotxa, compartir un cotxe elèctric ja no resulta tan estrany

La cooperativa Som Mobilitat té 54 socis a la comarca

El Consell Comarcal signa un conveni amb l’entitat per fer servir un dels seus vehicles

Les xifres d’utilització de cotxes elèctrics a la Garrotxa –com a tot el país– encara no són per tirar coets, però ja hi ha signes que indiquen una tendència a perdre’ls la por. També hi ha algun símptoma que en la manera com ens desplacem les coses comencen a canviar. El cas de la cooperativa Som Mobilitat aglutina les dues impressions: aquesta entitat sense ànim de lucre, establerta a la comarca d’Olot tot just fa un any i mig, ja té 54 usuaris del seu servei de cotxe elèctric compartit (a tot Catalunya, 1.400). Només al llarg del 2018 van fer uns 15.200 km i –segons càlculs de Som Energia– van estalviar l’emissió de 3,5 tones de CO2. Pagant una tarifa molt assequible, els conductors concreten el moment i l’estona que el necessiten a través d’una app, recullen el vehicle en un dels tres pàrquings on estan estacionats i un cop l’han fet servir, el tornaran allà mateix (i el deixaran endollat).

A banda dels seus associats, Som Mobilitat té establerts convenis específics amb l’Ajuntament d’Olot i, des de la setmana passada, també amb el Consell Comarcal, institucions que d’aquesta manera tenen reservat un cotxe unes hores i uns dies a la setmana. “Això ja és una base sòlida i a partir d’aquí el que volem és créixer”, deien Sergi Batlle i Joan Naspleda, representants de la cooperativa, el dia de la presentació del conveni.

D’altra banda, des de fa uns mesos la cooperativa té un acord amb el sector turístic de la comarca perquè els visitants puguin fer servir els seus vehicles.El servei del cotxe compartit, però, és només una peça dels objectius de Som Mobilitat, ja que el seu objectiu final és canviar els hàbits cap a un model sostenible. “La prioritat és anar a peu; si no, en bici; després, transport públic i després, cotxe elèctric compartit”, resumia un dels cooperativistes.

El president en funcions de l’ens comarcal, Joan Espona, va avançar que s’estan fent gestions perquè tots els municipis de la Garrotxa tinguin un punt de recàrrega (ara n’hi ha a Olot, Beuda i Besalú).

LA XIFRA

15.200
km
van fer al 2018 els dos vehicles compartits que la cooperativa tenia en aquells moments a la Garrotxa

La “barrera psicològica” de l’autonomia

El fet que els vehicles elèctrics tinguin menys autonomia que els convencionals i que no hi hagi encara massa punts de recàrrega pel territori és una “barrera psicològica” que des de la cooperativa desmunten amb facilitat. Sergi Batlle ho argumenta així: “Els nostres arriben als 300 km. Quanta gent en fa tants, en un dia? És qüestió d’acostumar-se a endollar-los quan arribem a casa, i ja està.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Detinguda una parella a Lleida per maltractar el seu fill d’uns vint dies que es troba en estat crític

lleida

El 90% dels pilots de Ryanair donen suport a la convocatòria d’una vaga

Madrid

Els Mossos investiguen una nova agressió sexual al districte d’Horta de Barcelona

Barcelona

Laia Bonet (PSC) demana “no confondre adversaris” en la crisi humanitària: “No ho són ni el govern espanyol ni Open Arms”

barcelona

L’ambaixada dels EUA alerta de l’increment de ’’delictes violents’’ a Barcelona aquest estiu

barcelona

Mor un motorista a l’N-420 a Duesaigües

barcelona

Set identificats per la Generalitat en fosses de la Guerra Civil

barcelona
societat

Denuncien una nova agressió sexual a la festa major de Gràcia

Els Mossos admeten que hi ha més homicidis i robatoris violents, però ho controlen

barcelona