Societat

La variant ferroviària del corredor mediterrani, a punt

Foment assegura que en acabar l’any es posarà en marxa el tram Tarragona-Vandellòs

Posa fi a 19 anys d’obres

La doble via per l’interior redueix en 30 minuts el trajecte Barcelona-València

La variant de Vandellòs del corredor mediterrani es posarà en marxa abans de final d’any. El ministre de Foment en funcions, José Luis Ábalos, va anunciar ahir la finalització de les obres d’aquest tram ferroviari que van iniciar-se ara fa 19 anys, el 2000, i que han experimentat diversos retards i ajornaments. Fins a sis dates diferents d’entrada en funcionament hi ha hagut ja els últims quatre anys, més les que haurien avançat diversos ministres de Foment de l’Estat, tant del PSOE, com és el cas d’Ábalos, com del PP.

Després de recórrer el tram en proves entre les estacions del Camp de Tarragona i de l’Hospitalet de l’Infant, el ministre va lamentar els ajornaments d’aquest tram de doble via per l’interior de Tarragona, que alleugerirà el coll d’ampolla per les vies de la costa. En el trajecte Barcelona-València, per exemple, es guanyarà mitja hora de viatge, i des de Tarragona a l’Ebre 15 minuts.

Ábalos va admetre que sempre havia sentit a parlar de Vandellòs com un dels grans problemes del corredor, i va explicar que el projecte constata el compromís del govern espanyol amb el ferrocarril i el corredor del Mediterrani: “És la columna vertebral i un exemple del desenvolupament d’un sistema de corredors enfront d’un sistema radial, i és també més coherent amb la realitat política i social d’un país plural com el nostre.”

El projecte ha suposat una inversió de prop de 700 milions –dels quals ja se n’han executat més del 95%–. La variant permetrà eliminar el darrer tram de via única que hi havia entre Barcelona i València. Són 40 km de doble via i d’amplada convertible segons el tipus de comboi. Dos convertidors de via en faciliten el canvi, preparat per a mercaderies o trens d’amplada europea.

La licitació de la nova estació de Sant Andreu Comtal serà immediata

El ministre de Foment, José Luis Ábalos, va assegurar ahir que la licitació de la nova estació de Sant Andreu Comtal es farà immediatament, després que l’anterior govern espanyol rescindís els contractes ja adjudicats per presumptes irregularitats. En una visita d’obres a l’estació de la Sagrera, el ministre va evitar donar una data per a la inauguració de la infraestructura i va insistir que s’anirà enllestint per fases, primer amb l’obertura del túnel dels trens de rodalies que van cap a Mataró durant el 2020 i un any després per als que van cap a Granollers. Per la seva banda, la tinenta d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz, va reiterar que ara “és l’hora de la Sagrera” i de “cosir” els barris afectats per les obres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El Govern aprova el conveni per millorar la connectivitat de l’AP-7 i l’AP-2

Barcelona

Simulacre de descarrilament d’un tren d’alta velocitat a l’estació Figueres-Vilafant

FIGUERES
Medi ambient

Es registra un terratrèmol de magnitud 4,1 als Alts Pirineus

Lleida
societat

El pastisser Oriol Balaguer es farà càrrec de la històrica confiteria Sans

la Bisbal d’empordà
OLOT

Obren un punt de documentació del Parc Natural de la Garrotxa a l’Espai Cràter

OLOT

En marxa l’aparcament tancat per a bicicletes al costat de l’estació

girona

Conveni per millorar les connexions amb Girona Nord, Sud i a la C-35 a Maçanet

girona
Infraestructures i Serveis

Adjudicada la redacció del projecte de nou col·lector d’aigües a la Part Baixa

Tarragona

Nova campanya informativa sobre l’ús dels vehicles de mobilitat personal

palamós