Societat

La tarifa de l’aigua baixarà un 4,95% a l’àrea metropolitana de Barcelona a partir del gener

La rebaixa “històrica” del preu beneficiarà a usuaris de l’àmbit de 23 municipis, segons el consistori barceloní

La mesura s’ha d’aprovar demà en el ple del Consell Metropolità

La tarifa de l’aigua baixarà un 4,95% a l’àrea metropolitana de Barcelona a partir del 2020, la reducció més gran de la història segons l’Ajuntament de Barcelona. El descens, que formalment s’aprovarà dimarts en el ple del Consell Metropolità, no entrarà en vigor fins l’1 de gener. Es calcula que quan s’apliqui sumarà un estalvi conjunt de 16 milions d’euros i beneficiarà 2,8 milions d’usuaris de dins de l’àmbit dels 23 municipis gestionats per Aigües de Barcelona. El vicepresident de Medi Ambient de l’AMB i regidor d’Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Eloi Badia, ha qualificat “d’històrica” la baixada. Les reduccions en la tarifa acumulades des de l’any 2015 sumen un 9%. “Teníem preus unitaris que no s’ajustaven i això vol dir que es facturaven costos que el mercat pot proveir a un import menor”, ha explicat Badia en declaracions als mitjans.

Segons el consistori, l’AMB ha pogut reduir la despesa formulada per l’empresa en diferents partides, com ara l’energia elèctrica, les assessories -algunes s’han detectat com a “redundants”-, els treballs de manteniment per a tercers o les partides de publicitat.

“Hi ha campanyes que tenen sentit i altres que no”, ha dit Badia, comentant que s’han trobat amb campanyes centrades en una promoció de marca i, per contra, no es difonen millores del servei o elements com l’estalvi d’aigua.

A més, també s’afegeixen algunes condicions a partir d’ara perquè es requereixi l’aval de l’administració per tirar endavant amb certes accions publicitàries i despeses en recerca i desenvolupament (I+D), que hauran de ser “en benefici exclusiu dels usuaris de l’àmbit metropolità”.

Els municipis beneficiats per la mesura i amb gestió de l’aigua per part de l’empresa concessionària, Aigües de Barcelona, Empresa Metropolitana del Cicle Integral de l’Aigua (ABEMCIA) són Badalona, Barcelona, Begues, Castelldefels, Cerdanyola del Vallès, Cornellà, Esplugues, Gavà, l’Hospitalet, Montcada i Reixac, Montgat, Pallejà, el Papiol, Sant Adrià de Besòs, Sant Boi, Sant Climent, Sant Feliu, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Santa Coloma de Cervelló, Santa Coloma de Gramenet, Torrelles i Viladecans.

En declaracions als mitjans, Badia ha afegit a l’espera de conèixer la sentència definitiva que el TSJC ha de dictar sobre el servei metropolità d’aigües, que la rebaixa de la tarifa anunciada demostra que “una gestió responsable de l’aigua sempre es fa millor des de l’administració pública”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

SOCIETAT

Embolic d’autobusos a la Zona Universitària

barcelona

Més de 24.000 persones han iniciat tractament per deixar de fumar en tres mesos

barcelona
turisme

La Plataforma de l’Ebre es mobilitzarà contra el Hard Rock

barcelona

L’any 2022, el més càlid i sec de Catalunya des de 1950

barcelona
societat

Calonge i Platja d’Aro es queden sense platja per a gossos a la cala Belladona

calonge/platja d’aro
sequera

El CAT tarragoní entrarà en alerta pel descens de Mequinensa

barcelona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Ruixats a l’interior

Barcelona

La nova fiscal en cap de Barcelona defensa una visió rehabilitadora i “humanitària” de les penes

barcelona

S’adjudiquen les obres del nou tram 2+1 de la C-35 entre Sant Celoni i Riells i Viabrea

riells i viabrea