Societat

Un informe conclou que l’avioneta estavellada a Badia el 2018 va fer “una incorrecta maniobra d’aproximació”

Van morir els seus dos ocupants

L’accident d’una avioneta que es va estavellar contra l’edifici d’una benzinera a Badia del Vallès es va produir per una “incorrecta maniobra d’aproximació” del pilot. Així ho ha conclòs un informe tècnic de la Comissió d’Investigació d’Accidents i Incidents d’Aviació Civil del Ministeri de Foment, que ha avançat Nació Digital. El sinistre va passar al desembre de l’any 2018, prop de l’aeroport de Sabadell, i van morir els dos ocupants de l’aeronau. El document explica que abans del xoc contra la benzinera “l’estabilitzador dret de l’avioneta va impactar amb un arbre”, que la topada final va ser “summament violenta” i que amb l’estat en què va quedar l’aparell les possibilitats de supervivència dels ocupants eren “pràcticament nul·les”.

L’informe de Foment detalla també les declaracions de tres testimonis. Un d’ells, que havia estat mecànic de l’aparell sinistrat i que en el moment de l’accident estava a l’aeroport de Sabadell, diu que l’avioneta “volava molt baix” i que de sobte va veure el morro “baixar de cop” i escoltar “el soroll del motor a fons per intentar corregir la pèrdua de velocitat” abans d’estavellar-se contra l’edifici. Per la seva banda, el controlador de la torre de l’aeroport de Sabadell explica que “va cridar-li l’atenció que l’aparell volava a una velocitat elevada i per sobre dels 3.500 peus”, fora, per tant, de la seva àrea de responsabilitat i “molt alt per realitzar correctament l’aproximació per aterrar”. També comenta que va avisar el pilot que tenia un aparell davant a punt per aterrar i que se separés. Un cop va aterrar, explica que “la nau precedent va ocupar poc temps la pista” i que quan “va girar la mirada a la nau accidentada a l’edifici ja no la va veure”.

Precisament el document també menciona l’edifici de la benzinera on van impactar i apunta que “no vulnera les superfícies limitadores”, segons els paràmetres determinats per l’Organització de l’Aviació Civil Internacional. Tot i això explica que “no es pot descartar l’efecte de l’edifici en la pertorbació del vent i la seva influència” en l’accident.

Pel que fa a la valoració de les condicions meteorològiques que hi havia el dia de l’accident l’informe diu que “no eren limitatives pel tipus de vol” i destaca que “la visibilitat era bona en superfície amb nuvolositat escassa a 2.000 peus”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

PLATJA D’ARO

Reconeixen la tasca turística de Lluís Camós, Anna Garriga, Pordamsa i Jordi Tubella

PLATJA D’ARO

Conflicte a l’escorxador de Manlleu, ara per l’ampliació de l’horari

Manlleu
Itàlia

Més de quaranta ferits en l’accident d’un ferri a Nàpols

Barcelona
mataró

El sindicat Catac denuncia el “desgavell” per tancar l’antic Hospital Sant Jaume de Mataró

mataró
Xina

Pequín ordena retirar les aplicacions de Whatsapp i Threads

Barcelona

La lluita veïnal pel tancament de la cimentera arriba als jutjats per la via penal

MONTCADA I REIXAC

El corredor sud de Rodalies quedarà alterat tots els caps de setmana fins el juny

Castelldefels

Resolen l'avaria que havia afectat la telefonia mòbil al Ripollès

RIPOLL
ROSES

Reobren el camí de ronda entre les platges de Canyelles i Almadrava

ROSES