Societat

Comencen els treballs per ampliar les voreres de la Via Laietana de Barcelona

Es pintaran de groc espais adjacents a les voreres fins a habilitar 4,15 metres per als vianants

Aquest diumenge han començat els treballs per ampliar les voreres de la Via Laietana de Barcelona. Aquesta és una de les mesures que ha posat en marxa l’Ajuntament de Barcelona per adaptar l’espai públic a la sortida progressiva del confinament i a una “nova mobilitat” que doni més espai als vianants. En el cas de Via Laietana, avui han començat actuacions tècniques amb pintura per ampliar les voreres fins a 4,15 metres. La nova configuració de la calçada passarà a ser d’un carril de circulació més un carril bus per banda i un nou carril per a vianants pintat de groc que se suma a la vorera. Està previst que les intervencions finalitzin en una setmana i també inclouran treballs de fressat i la instal·lació d’elements separadors.

Les tasques han començat a les 8.00 hores d’aquest diumenge i s’allargaran fins a la mitjanit. En primer lloc s’està fent el fresat en sentit muntanya, a l’altura de la plaça d’Antonio López i el sentit de circulació fins al carrer de Junqueres. Per fer aquest primer tram, es tallarà el trànsit del sentit muntanya i s’ocuparà el carril ràpid del sentit mar, quedant obert dos carrils en sentit mar. Quan s’acabi el fresat en sentit muntanya, es tallarà també el trànsit del sentit mar a l’altura del carrer de Fontanella per fresar la resta de la calçada. Un cop vagi acabant l’equip de fresat, s’anirà pintant la nova configuració viària.

Els següents dies, també de 8 a 24.00 hores, es faran els treballs de col·locació dels elements separadors entre la nova vorera ampliada i el carril de circulació, la retirada de pilones metàl·liques i la pintura del nou espai de vorera. S’ocuparà la zona ampliada i el carril de circulació adjacent si és necessari, sempre mantenint un carril de circulació i primer un costat i després l’altre.

La tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Ecologia i Mobilitat, Janet Sanz, ha explicat que s’estan desenvolupat un seguit d’actuacions “tàctiques” però d’altres també estructurals “que han vingut per quedar-se” i prioritzar la mobilitat activa, amb vianants, bicicletes i autobusos com a protagonistes.

EN el cas de Via Laietana, ha afirmat que és una via emblemàtica i que forma part d’aquelles que fins ara “semblaven pràcticament autopistes per als cotxes”. L’objectiu és canviar això i que els vianants recuperin espai. “Tindrem un espai més humanitzat, amb menys velocitat i amb priorització per la mobilitat que no contamina”, ha declarat.

La tinenta d’alcalde ha afegit que ja s’estava treballant en una proposta de transformació d’aquesta via i que aquesta continuarà preparant-se i s’executarà amb més agilitat o menys segons la “disponibilitat pressupostària”.

A més de la Via Laietana, l’Ajuntament està impulsant mesures per guanyar espai per al vianant amb els talls del trànsit als laterals de l’avinguda Diagonal, la Gran Via i les pacificacions dels carrers de Consell de Cent, Rocafort i Girona. També s’hi sumen 51 carrers recuperats per al passeig i actuacions per alliberar de motos les voreres, que tot plegat suposa un guany total de més de 154.000 m2 per anar a peu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Joan Ramon Laporte
Catedràtic de farmacologia

“Cal rigor en l’avaluació dels medicaments, ara és un frau”

Barcelona
BADALONA

“Si tanquen, tornarem a viure al carrer”

BADALONA

Una vila suspesa en el temps

Roses
La monarquia

Felip VI ‘el covard’?

Olot

Auditories energètiques gratuïtes per als comerços

Olot
PLATJA D’ARO

Reconeixen la tasca turística de Lluís Camós, Anna Garriga, Pordamsa i Jordi Tubella

PLATJA D’ARO

Conflicte a l’escorxador de Manlleu, ara per l’ampliació de l’horari

Manlleu
Itàlia

Més de quaranta ferits en l’accident d’un ferri a Nàpols

Barcelona
mataró

El sindicat Catac denuncia el “desgavell” per tancar l’antic Hospital Sant Jaume de Mataró

mataró