Societat

opinió

La cultura presencialista ha mort (per fi)

El teletreball contribuirà a esponjar la mobilitat i fins i tot podria millorar la productivitat, gràcies a la tecnologia

En certa manera, la Covid-19 ens ha canviat la vida. La nostra manera de treballar, de relacionar-nos, de comunicar-nos... Veníem d’una cultura basada en horaris rígids, presencialisme i controls basats en la desconfiança. Aquesta cultura de treball comporta improductivitat i una pèssima distribució del nostre temps... El canvi cultural és irreversible i els conceptes següents (digitalització, confiança i el temps com a valor) esdevindran clau:

Digitalització. La Covid-19 ha posat en evidència la necessitat d’implementar la digitalització per tots els costats. Teníem la tecnologia al nostre abast i no la fèiem servir. Ara el repte és aconseguir una universalització de les tecnologies perquè tothom hi pugui accedir. La digitalització agilitza les relacions amb clients, proveïdors i persones treballadores, i permet incorporar una gestió més flexible, amb models més eficients i procediments més fàcils en el temps i més ben connectats entre si.

Confiança. La cultura presencialista i de control, fins ara preponderant, anirà en clara recessió i guanyaran pes les relacions de confiança i col·laboració entre totes les parts. La combinació del treball en remot amb la presència en espais de treball compartits (fi dels despatxos) i on tota la informació restarà al núvol permetrà una governança més horitzontal que estimularà el treball en equip, democratitzarà les decisions i facilitarà el treball per objectius i l’obtenció de resultats.

El temps com a valor. El temps serà, encara més, un valor en alça per a tothom. Una millor gestió del temps de treball es combinarà amb horaris plenament flexibles, que permetran una millor conciliació amb la vida personal i familiar. El meu temps serà important i l’empresa ho sap. Es guanyarà en productivitat real: s’aconseguirà motivar el talent i es reduirà dràsticament l’absentisme. Les persones guanyaran en qualitat de vida.

Canvis que entraran de ple en la responsabilitat social corporativa de les organitzacions. Perquè també contribuirà a esponjar més la mobilitat, a reduir les emissions de CO2 i a preservar així el nostre ecosistema mundial. En definitiva, la societat tal com la coneixem, els mercats i els poders públics incorporaran la cultura no presencial aprofitant, ara sí, les noves tecnologies.

Teníem la tecnologia, però no havíem generalitzat la necessitat d’utilitzar-la. La gestió de la Covid-19 ens ha obert un món de noves possibilitats a partir d’aquesta necessitat. Caldrà ara universalitzar-ne l’accés i, sobretot, educar per fer-ne un bon ús.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

societat

Protestes a Sabadell per la nova taxa de tractament de residus comarcal

Sabadell
Societat

El cementiri de Montjuïc recupera l’espai interconviccional

Barcelona
societat

Tres detinguts per intentar estafar una parella en una transacció per comprar bitcoins

Barcelona

El protocol de maltractaments de gent gran detecta 38 nous casos en un any

GIRONA
societat

Desallotgen l’acampada en suport de Palestina a la plaça Universitat

Barcelona

Parc natural, submarinistes i pescadors s’alien per treure residus del mar

l’estartit
Palamós

La CUP portarà a Antifrau la gestió sanitària al Baix Empordà

palamós
GIRONA

L’Ajuntament adjudicarà directament l’avaluació del pont de l’Areny

GIRONA
serveis

El Casal de la Gent Gran de l’Havana de Mataró s’obrirà al setembre

Mataró