Societat

Els anuncis d’apostes no tindran espai en l’esport

El govern espanyol endureix la legislació per fer front a les ludopaties juvenils

L’últim esborrany del govern espanyol que regularà la publicitat i la comunicació comercials de les activitats relacionades amb el joc i les apostes serà més restrictiu del que s’havia anunciat fins ara.

El Ministeri de Consum, que comanda Alberto Garzón, es presentarà avui a la Comissió Europea amb noves modificacions. Si fins ara es permetia que les empreses d’apostes mantinguessin els seus anuncis durant els esdeveniments esportius que s’emetessin a partir de les vuit del vespre –permetent així que fossin visionats durant molts partits de futbol– ara tan sols es podran veure en la franja que va de la 1 a les 5 de la matinada. Els anuncis i apostes en línia que s’emetin en ràdio, televisió i plataformes d’intercanvi de vídeo quedaran restringits en hores d’escassa audiència, però es podran continuar veient.

Tampoc a les samarretes

D’altra banda, els esportistes no podran patrocinar activitats relacionades amb el joc en estadis, instal·lacions o recintes esportius de qualsevol tipus. Els jugadors no podran portar distintius de jocs i apostes tampoc a les samarretes o a la resta dels equipaments esportius. A més, també es prohibeixen els bons de benvinguda, que són una eina de promoció per atraure clients, sigui quina sigui la condició de la promoció que n’ofereixi la casa d’apostes.

L’enduriment de les mesures que pretenen prevenir les ludopaties, respecte al projecte de decret sotmès a exposició pública fins ara, és conseqüència de la preocupació mostrada durant la consulta de la normativa, el febrer passat, entre els grups parlamentaris del Congrés, organitzacions civils i institucions sobre els greus efectes de la dependència de les apostes i l’especial incidència en persones cada cop més joves, mitjançant les apostes en línia. La nova legislació té molt en compte els menors d’edat, a qui intenta protegir i per als quals està prohibit jugar, un recordatori que hauran d’incloure els anuncis. Així, la publicitat no s’hi podrà dirigir directament ni podrà ser destinada a incitar al joc els menors. Els contractes ja signats abans d’aquesta nova regulació també s’hi hauran d’adaptar, en un termini de tres mesos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El web de l’Àrea privada ciutadana de la Generalitat, ara més senzilla i amb més serveis per a les persones

Olot

La pressió veïnal fa reestudiar la urbanització de Montolivet

Olot

Nomenen Joaquim Mundet i Creus, fill predilecte de Cassà de la Selva

CASSÀ DE LA SELVA
salut

La primera fase del futur parc sanitari Joan XXIII s’enllestirà aquest trimestre

tarragona

El CAFGi veu inviable l’aplicació del decret d’obertura de piscines

GIRONA

L’Antic Hospital de Sant Jaume de Mataró reubicarà els nous interns a altres centres

mataró
LA CRÒNICA

Terricabras, patrimoni polifacètic

El 2028 s’enderrocarà l’edifici Venus de la Mina

Sant Adrià de Besòs

Campanya per omplir les motxilles d’infants vulnerables que van de colònies

Barcelona