Societat

El sector turístic de Lloret de Mar s’activa a l’hivern

Una seixantena d’establiments treballen per la comercialització en línia i per refer-se del “desori” de la temporada de la Covid-19

La digitalització obliga els gestors a col·laborar en noves estratègies i “no hibernar”

Les activitats individuals a l’aire lliure seran més sol·licitades
Hi haurà formació fins al març, quan es preveu que arribin viatgers

Una seixantena d’establiments turístics de Lloret de Mar treballen des de fa un mes en un pla de transformació digital per adaptar-se al nou escenari provocat per la Covid-19. La col·laboració publicoprivada impulsarà la comercialització en línia del sector al municipi amb vista a la temporada del 2021. “No podem hibernar”, va afirmar el consultor i professor universitari Rafael de Jorge, que guia el pla de transformació.

El pla té el suport del Patronat de Turisme Costa Brava Girona i inclou 84 sessions, repartides en 21 setmanes. Va començar el mes passat i s’allargarà fins al març. Els agents lloretencs es preparen per a una campanya més semblant a la del 2019 que a la del 2020, “que ha estat un desori, tot i que estem satisfets de la feina feta”, va explicar l’alcalde lloretenc, Jaume Dulsat (Junts).

Els participants en les sessions de formació, que els promotors comparen amb un postgrau universitari, han començat a ser conscients de la importància de la digitalització, va dir De Jorge, fundador de la consultoria Growtur. “És una estratègia de col·laboració que permet integrar la innovació i eines com ara sistemes d’intel·ligència artificial, com utilitzar el big data [gestió d’una xifra ingent de dades] i com fer-se preguntes i com interpretar les respostes.” Des de l’abril del 2018, l’Ajuntament ja disposa de les referències de Lloret a Twitter i Instagram gràcies a la plataforma d’intel·ligència de l’empresa Mabrian Technologies.

Tik Tok i Instagram

El pla de Lloret inclou, entre molts altres recursos, l’ús de plataformes de comerç electrònic, la xarxa Tik Tok –que permet fer vídeos curts–, la gravació d’emissions en directe a través d’una altra xarxa, Instagram, o la interacció i la fidelització amb el client a través de la plataforma WhatsApp Business. “No desapareixerà res, però han canviat moltes coses”, admet Jordi Martí, vicepresident de l’Associació Catalana d’Agències de Viatges Especialitzades (Acave).

Martí és un dels participants en les sessions de formació. Considera que són didàctiques i faciliten la transformació. “Era una cosa que teníem pendent de fer, que no havíem tingut temps de fer. Ara, de temps, malauradament en tenim.”

Pendent de l’efectivitat de la vacuna contra la Covid-19 i del moviment de persones arreu del món, la temporada del 2021 es reprendrà “de manera progressiva” a partir de Setmana Santa, va exposar Martí en la roda de premsa virtual de presentació del pla. També eren a la sala de plens de l’ajuntament els esmentats De Jorge i Dulsat, i el president del Gremi d’Hostaleria de Lloret, Enric Dotras.

Martí té una agència receptora a Lloret i afirma que la falta de turisme internacional i la impossibilitat dels operadors turístics de treballar han deixat a zero l’activitat turística aquest any: “La campanya ha estat devastadora”. L’Acave, amb seu a Barcelona, té agències emissores –les que envien viatgers a altres destinacions– i les receptores, “les que creen producte des que arriba un turista fins que se’n va”, precisa Martí, que és alhora el president de la Taula Gironina de Turisme.

En el futur s’han de continuar rebent els turistes de proximitat (de Catalunya, d’arreu de l’Estat i del sud de l’Estat francès), però amb alguna diferència, preveu Martí. “Nosaltres treballàvem pensant en els grups que venen i segurament el que haurem de preparar són més activitats individuals a l’aire lliure.”

Enric Dotras va mostrar-se “orgullós” que ja hi hagi gairebé setanta participants en el pla de transformació digital: “Representen 35.000 places del total de 55.000 que té la destinació.” Fins al moment, hi ha empleats i directius de 46 hotels, de cinc operadors (o intermediaris) turístics i de tres càmpings. “Té sentit començar ara a treballar i no al gener”, va assenyalar el president del gremi d’hostaleria.

Segona etapa

El pla té una segona etapa, a partir del gener i per preparar la Setmana Santa. Hi prendran part, entre altres, responsables de Lloret Turisme i la Mesa Empresarial de Turisme. Probablement es mantindran la zonificació de les platges, l’ús de l’espai públic amb prioritat per a vianants i les activitat culturals i d’oci a l’aire lliure.

LES XIFRES

21
setmanes
s’allargarà el pla de transformació digital. El mòdul 6 tracta sobre el lideratge digital.
30
agències
receptores hi ha a Lloret, segons dades de l’Associació Catalana d’Agències de Viatges Especialitzades.
67
participants
s’han inscrit, de moment, en les sessions de formació del pla de transformació digital.
84
per cent
de les pernoctacions de l’Estat a Lloret al juliol i l’agost corresponen a catalans (19.981).

El 70% de les pernoctacions

L’alcalde de Lloret de Mar, Jaume Dulsat, va participar ahir en la roda de premsa virtual de presentació del pla de transformació digital, que és “la continuació del pla de destinació integral”. El consistori va embastar aquesta primera fase abans de la declaració d’estat d’alarma, al març. Dulsat va lloar la gestió de la temporada turística del 2020, marcada pel coronavirus, i va explicar que havien après “a tractar els turistes en una pandèmia i a treballar per transmetre percepció de seguretat i salut”.

El pla de transformació digital va encaminat a augmentar el nombre de pernoctacions a Lloret el 2021. Com a objectiu, Dulsat va fixar-se que el municipi rebi en temporada alta –“del juny al setembre”, va precisar– com a mínim el 70% de les pernoctacions que hi va haver el 2019. L’any passat, en aquests quatre mesos, hi va haver 3.758.795 pernoctacions. El 2020, les xifres han estat de 616.901. No hi va haver estades ni al juny ni al setembre segons dades facilitades per Lloret Turisme.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Els centres comercials volen el mateix tracte que tot el comerç

Barcelona
DAVID LIBERSOHN
RABÍ DE LA COMUNITAT JABAD LUBAVITCH DE BARCELONA

“El principi del judaisme és la capacitat de discernir”

barcelona

Algunes comunitats demanen poder decretar confinaments domiciliaris

madrid

La quarta part dels contagis són en trobades evitables

Barcelona

Galícia i el País Basc van votar abans de la segona onada

barcelona

Crida a no criminalitzar els barris amb talls de subministrament

barcelona

L’hospital de Palamós ja fa fluoroscòpies als pacients

PALAMÓS

El brot de l’hospital d’Olot afecta 28 persones

Olot
La llar d’infants de Camallera, tancada deu dies

La llar d’infants de Camallera, tancada deu dies