Societat

El sector del taxi veu amb recel el retorn d’Uber

La multinacional ha anunciat que no operarà amb VTC els primers mesos

El retorn de la multinacional Uber a Barcelona amb una App que, en principi, oferirà servei només amb taxistes fa que una part del col·lectiu se’n malfiï. La companyia, que va marxar de Barcelona el gener del 2019 arran del decret del govern que regulava les VTC, ha anunciat que a partir de principi de febrer tornarà a prestar servei a Barcelona tal com ho fa a Madrid. En el cas de la capital catalana es comprometen que durant els primers tres mesos només operaran a través dels taxis que s’avinguin a treballar amb Uber.

Els taxistes que treballin amb Uber ho faran amb les tarifes regulades del sector i la companyia es quedarà una comissió d’un 12% en el cas dels taxistes que no hagin aprofitat l’oferta de llançament de l’empresa, que oferia no cobrar comissions durant tres mesos als taxistes que s’hi apuntessin abans del 15 de desembre. Els responsables d’Uber, que mantenen que ja tenen “centenars” de taxistes interessats a treballar amb ells, han assegurat que la seva intenció és treballar només amb taxis i, si consideren que el servei que els taxistes donen als clients de l’aplicació és bo, continuaran treballant només amb ells. Tot i això, Uber obre la porta a l’entrada de vehicles VTC si creuen que amb els taxis apuntats a l’App no poden satisfer les necessitats dels seus clients. Uber vol temptar els taxistes de Barcelona i la seva àrea metropolitana amb ofertes com ara facilitats per renovar els vehicles i els ofereix 300 euros per cada nou taxista que convidin a fer servir l’App i que completi 25 viatges. Els responsables d’Uber asseguren que han canviat d’estratègia i volen ser “aliats dels taxistes” i ajudar-los a trobar més clients.

Des del sector del taxi, el portaveu l’Élite Taxi, Tito Álvarez, recela de l’oferta i reitera que “no és possible” la convivència entre taxis i VTC. Manté que el taxi és un sector regulat i l’única garantia que no es donaran preus abusius. A més, recorda que els taxis són els únics cotxes que poden circular pels carrils bus de la ciutat de Barcelona i això els permet oferir una velocitat comercial més competitiva que la que poden donar les VTC.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El web de l’Àrea privada ciutadana de la Generalitat, ara més senzilla i amb més serveis per a les persones

Olot

La pressió veïnal fa reestudiar la urbanització de Montolivet

Olot

Nomenen Joaquim Mundet i Creus, fill predilecte de Cassà de la Selva

CASSÀ DE LA SELVA
salut

La primera fase del futur parc sanitari Joan XXIII s’enllestirà aquest trimestre

tarragona

El CAFGi veu inviable l’aplicació del decret d’obertura de piscines

GIRONA

L’Antic Hospital de Sant Jaume de Mataró reubicarà els nous interns a altres centres

mataró
LA CRÒNICA

Terricabras, patrimoni polifacètic

El 2028 s’enderrocarà l’edifici Venus de la Mina

Sant Adrià de Besòs

Campanya per omplir les motxilles d’infants vulnerables que van de colònies

Barcelona