Societat

trànsit

El nou radar del túnel de Vielha comença a sancionar

El nou sistema calcula a través d'uns lectors de matrícula la velocitat mitjana a què circulen els vehicles per detectar si superen els 80 km/h

Està previst instal·lar aquest radar, pioner a l'Estat, als túnels del Bruc i el Cadí

El Servei Català de Trànsit comença a sancionar avui amb un nou radar aquells conductors que circulen per sobre de la velocitat màxima permesa dins del túnel de Vielha, a la Val d'Aran. El nou sistema, pioner a l'Estat espanyol, enregistra el temps que tarda un vehicle a recórrer els prop de 6 quilòmetres que té el túnel a través d'uns lectors de matrícula que hi ha instal·lats a l'entrada i la sortida del túnel.

D'aquesta manera, el radar pot calcular la velocitat mitjana a la qual ha circulat el vehicle i sancionar els conductors que hagin sobrepassat el temps estimat de recorregut. El nou radar pretén perseguir aquells conductors que tenen el costum de frenar bruscament quan s'apropen al cinemòmetre i que un cop el passen tornen a accelerar.

El sistema va entrar en funcionament al túnel de Vielha l'1 de desembre de l'any passat de manera preventiva i informativa. Fins avui, als conductors que sobrepassaven el límit permès –80 km/h– se'ls alertava, a través dels panells lluminosos instal·lats a les boques del túnel, que havien comès l'esmentada infracció.

La inversió per posar en marxa el nou radar ha estat de 347.000 euros. En aquest pressupost s'inclouen també les càmeres que transmeten les imatges del túnel a temps real al Centre d'Informació Viària de Catalunya.

La previsió del Servei Català de Trànsit és instal·lar en els pròxims anys aquest nou radar als túnels del Bruc i del Cadí –el segon més llarg després del de Vielha– per millorar la seguretat en aquests trams, i no es descarta implantar-ne en alguns trams de vies ràpides.

El sistema comença a sancionar avui amb retard perquè fins ara la normativa no preveia multar els conductors que sobrepassessin una determinada velocitat mitjana en un tram de via. Ara bé, la nova llei de trànsit, que va entrar en vigor el 24 de maig, ja inclou, entre altres modificacions, que es puguin sancionar els conductors amb aquest sistema.

D'altra banda, el Ministeri de Foment, titular de la carretera, la Nacional-230, està estudiant si tira endavant la demanda del govern aranès de millorar la visibilitat dels panells lluminosos.

LA XIFRA

4,5
minuts
és el temps mínim per recórrer el túnel. Si es completa en menys temps, se sancionarà el conductor.

LA DATA

01-12-09
és el dia
que va començar a funcionar el sistema de manera preventiva i informativa, sense multar els infractors.

Tres morts al volant

El cap de setmana es va tancar a les carreteres amb la mort de tres persones, dues en vies interurbanes i una tercera en trama urbana. El primer accident es va produir dissabte a les set del matí a la GIV-6917, al pas per Torroella de Fluvià (Alt Empordà). Un motorista de 41 anys i veí de Sant Pere Pescador, Carlos V.S., va morir en sortir-se de la via.

El matí de dissabte, a les deu, una patrulla dels Mossos d'Esquadra i els serveis sanitaris es van desplaçar fins a Sant Quirze de Besora (Osona), on un veí de la població va caure mentre conduïa un quad. L'home, Felicio B.M., de 61 anys, va morir.

L'últim accident mortal es va registrar ahir diumenge al Baix Ebre. La conductora d'un turisme va morir a conseqüència del xoc frontal amb un camió, el conductor del qual va resultar ferit lleu. El sinistre, les causes del qual es desconeixen, va tenir lloc a un quart de vuit de la tarda a la carretera N-340, al seu pas pel Perelló.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
XAVIER ARREBOLA
ADJUNT D’INFEMERIA I RESONSABLE DE LA DONACIÓ D’ÒRGANS

“En donació de teixits hi ha molt camp per córrer encara”

palamós

Fons europeus a la Casa de la Tecnologia i la Central del Molí

girona

Les incògnites del BarMar

barcelona

Els ecologistes qüestionen la viabilitat i l’eficàcia de la infraestructura

barcelona

Figueres construirà dotze habitatges més per a joves i uns altres 30 per a gent gran

figueres

Fukushima, el feixuc retorn a la normalitat

Tòquio
Societat

Tothom hi posa el cor

CALDES DE MALAVELLA

Impuls a la mobilitat sostenible amb un carril bici i el pàrquing a Mas Gri

girona
TOMMASO PIERMARINI
VETERINARI ETÒLEG

“Treballo més amb les persones que amb el gos”

BARCELONA