Societat

malta

Mig miler d’emigrants es troben a la deriva davant la costa de Malta

L’organització Alarm Phone alerta que l’embarcació té problemes de motor, hi ha persones malaltes i no tenen menjar ni aigua

El vaixell ’Geo Barentsz’ de Metges Sense Fronteres espera port per desembarcar 470 nàufrags i el ’Sea Watch’ en transporta 145 més, dels quals 44 són menors

Uns 500 emigrants es troben a la deriva en un vaixell amb problemes al motor i sense aigua ni menjar molt prop de Malta, ha alertat aquest dilluns el servei Alarm Phone, que atén les crides d’auxili de les barques que utilitzen els desplaçats a la Mediterrània central.

“Unes 500 persones estan en perill a la zona de cerca i rescat (SAR per les seves sigles en anglès) de Malta. Alarm Phone ha estat avisat per una gran embarcació amb unes 500 persones que han salpat de Tobruk, a Líbia. Tenen problemes amb el motor, algunes persones estan malaltes, no tenen menjar ni aigua”, ha indicat aquesta ONG a les xarxes socials.

“Hem alertat les autoritats i demanem una operació de rescat immediata!”, ha afegit.

En paral·lel, l’organització Metges sense Fronteres (MSF) ha denunciat avui que les 470 persones rescatades pel seu vaixell, el Geo Barentsz, també a la Mediterrània central, continuen esperant, algunes d’elles més d’una setmana, un port segur per a desembarcar malgrat les sis peticions que han enviat a les autoritats italianes.

També esperen un port per desembarcar els 145 emigrants que naveguen a bord del Sea Watch, alguns dels quals fa més de deu dies. Entre els rescatats hi ha 44 menors, dels quals 37 no van acompanyats.

Un total de 14.764 immigrants i refugiats han arribat a les costes d’Itàlia aquest any fins al 16 de maig, més que els 13.168 que ho van fer en el mateix període de l’any anterior, segons el ministeri italià de l’Interior.



[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

8 experiències enoturístiques de tardor

ADMINISTRACIONS

Santa Cristina posa fre a l’excés de triatlons

santa cristina d’aro
SOCIETAT
La convivènvia dels grans Festivals de música i el circuit Barcelona-Catalunya amb els veïns de les ciutats vallesanes

Montmeló vol apaivagar les queixes pel soroll

GRANOLLERS
barcelona

El Parlament de Catalunya tomba la ILP per protegir les antigues ocelleries de la Rambla

barcelona
GIRONA

Un any i mig de retard en el nou pàrquing de Mas Gri

girona
GIRONA

Volen carrers només per a vianants a Girona

girona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Ambient tranquil

Barcelona
camallera

Reclamen que els trens de mitja distància s'aturin a Camallera

CAMALLERA
Gastronomia

Quan acaba la verema

Barcelona