Societat

La T-Mobilitat comença a arribar als joves de 16 anys

A partir d’avui es començaran a expedir les targetes T-16 amb les noves targetes de pagament del transport metropolità

El sistema ja ha superat el llindar dels 200.000 usuaris donats d’alta

La implementació del sistema de pagament del transport públic de l’àrea metropolitana avança. A partir d’avui, els joves que vulguin accedir al títol de transport de la T-16, que els permet viatjar de forma gratuïta, ja ho podran fer amb la targeta de la T-Mobilitat, en la primera corona. Hi accediran els nous, i els que hagin de renovar la targeta actual també ho faran amb la T-Mobilitat que rebran a casa.

La incorporació del jovent al nou sistema de pagament és l’última novetat d’aquest sistema de pagament, segons va anunciar ahir el director general de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Pere Torres, en el transcurs d’una visita a l’edifici des d’on es gestiona i es controla el nou sistema.

També és novetat que a partir d’avui, quan es rebi la T-Mobilitat a casa, la targeta tindrà un títol que no estarà activat, com passa fins ara, sinó que s’haurà d’activar a través d’un codi PIN que rebrà l’usuari. Així s’evitarà un mal ús de la targeta, en cas que s’extraviï o sigui sostreta.

La implantació de la T-Mobilitat, que ja porta incorporada la T-Jove, la T-Familiar, la T-Usual i la T-Casual, està creixent de forma exponencial, però encara de forma limitada pel que fa al territori. Segons les dades de l’organització, el gener passat hi havia 80.000 cancel·lacions diàries, mentre que dimarts de la setmana passada ja s’havia arribat a les 192.843. Pel que fa al nombre d’usuaris registrats, ja n’hi ha 200.142 –se supera el llindar dels dos centenars de milers.

Un dels factors que han fet incrementar el nombre d’usuaris és la incorporació al sistema de la T-Usual, el títol de transport més utilitzat en l’àmbit metropolità perquè permet fer viatges il·limitats durant un mes. El 24 de maig, quan es va obrir aquesta possibilitat, hi va haver 3.000 altes, quan un dia normal n’hi ha 800.

La direcció de la T-Mobilitat calcula que a finals del 2023 es puguin deixar de fer servir les targetes actuals de transport amb banda magnètica.

LA XIFRA

260.000
usuaris
de la T-Jove, dins de la primera corona del transport, podran actuar ja amb el sistema de T-Mobilitat.

Una immensa base de dades

La seu central de la T-Mobilitat, una immensa base de dades, es coneix com a CGIT, la sigla del Centre de Gestió de la Informació del Transport. I és que el nou sistema de pagament del transport és, fonamentalment, això, accés, coneixement i gestió de les dades que s’obtenen dels usuaris. Les noves targetes són personalitzades i això permet saber cada moviment que fa cada usuari dins de la xarxa del transport públic metropolità. Es pot saber on es fan més cancel·lacions, a quines hores, els transbords. A partir d’ara, tota aquesta informació és recollida i analitzada al CGIT, on també hi ha una informació constant dels moviments dels diversos operadors de transport i les incidències que aquests han de suportar diàriament. D’aquesta manera es pot gestionar millor i amb més agilitat el transport de les 70 empreses de transport de viatgers que hi ha integrades a la T-Mobilitat. El coneixement de les incidències és difós pels canals de comunicació de la T-Mobilitat, Twitter, per tal d’informar els usuaris de possibles retards o altres alteracions en el servei.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

MOBILITAT

Gratuïtat del transport públic per als menors de 17 anys residents

GIRONA
SALUT

El Col·legi de Psicologia reconeix el gironí Joaquim de Toca

GIRONA

El professor de la UAB suspès per abusos assenyala els alumnes

barcelona

Professors associats de la UAB, UB i UPC protesten per la precarietat laboral

Barcelona
MEDI AMBIENT

Investiguen com fer arribar més aigua als rius amb gestió forestal

NAvÈS
SOSTENIBILITAT

La Costa Brava Sud busca suport en les ajudes europees

BLANES
MEDI AMBIENT

Nova alerta del “perill” d’instal·lar un parc eòlic marí al golf de Roses

ROSES
GIRONA

El Fòrum Gastronòmic mantindrà el format

GIRONA
girona

Retard en la reobertura de la incineradora de Campdorà a causa de la turbina

girona